|
||||
|
||||
לפי התאוריה הפסיכולוגית-בגרוש שלי, אנשים אוהבים לשמוע גרסאות "רזות" יותר של שירים (אנפלאגד, חי, או כמו כאן - גרסה פחות מופקת) כי זה מאפשר לדמיונם להשלים את מה שהם אהבו בהפקה המקורית ולזרוק את מה שלא. חלק ניכר מהלהיטים שנשמעים טוב אנפלאגד היו, לדעתי, כושלים אילו יצאו לאור אנפלאגד *במקור* (קשה להוכיח זאת, כי זה דורש מהקהל לשכוח את העיבוד שהוא מכיר). זה נכון, כמובן, לשירים בהם ההפקה משחקת תפקיד חשוב, ולדעתי יש לא מעט כאלה. עם זאת, שירי החיפושיות אינם כאלה בהכרח, ואני סקרן להקשיב ולראות מה יצא. לשיר ממש גרוע אין עתיד גם בידי מפיק טוב. אבל מפיקים מוכשרים - ויש לי רשימה! - מסוגלים להפוך את הסביר למדהים, את הטוב מאוד לנצחי, וכו'. |
|
||||
|
||||
היא אולי דוגמה ממש טובה לעניין השיא במקור הוקלט רק אם גיטרה ושפול שלח למפיק הוספו באולפן הטופים והגיטרות החשמליות |
|
||||
|
||||
הוא שהשיר לא רק הוקלט אלא אף הופץ באלבום מוקדם של הצמד, ולא זכה להצלחה. כעבור זמן, בתקופה שפול סיימון חי באנגליה, החליט המפיק (לא זוכר מי זה היה), על דעת עצמו, להוציא גרסה חדשה של השיר, וזו זינקה לראש המצעדים. עם זאת, עד כמה שאני מסוגל לשפוט אחרי ששמעתי את השיר מאות פעמים בכל מיני גרסאות, זה בעיני דווקא אחד השירים ש-''נשמעים טוב גם על מסרק'', כמו שאומרים. |
|
||||
|
||||
מביין כל הבוטלגים של פול סיימון שיש לי יש בוטלג בשם PAUL SIMON SONG BOOK ששי פול שלח לארט סרט עם 12 או 13 שירים חדשים רק בליבוי גיטרה וזה מדהים גם הבוטלג של המופע של BOOHANDS מדהים |
|
||||
|
||||
השירים באלבום הזה נשמעים "חיים" מאוד, ומעבר לזה גם מקבלים דגשים שנעלמו בהפקה של ספקטור - גיטרה פה, אורגן שם. לפעמים זה מעניק לשיר כוח יותר מאשר תזמורת שלמה. זה לא אומר כמובן שהם טובים יותר בגרסה הרזה (across the universe למשל נשמע טוב יותר אחרי הבישול). פשוט, ההבדלים מעניינים, בעיקר למי שמכיר את המקור בעל פה. |
|
||||
|
||||
כדי שאנסה להשיג את זה. תודה על האיזכור! |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |