|
||||
|
||||
מה, בדיוק, מפריע לך? ציפית ליציאה המונית מהארון בעקבות המאמר? אולי פשוט אין כאן נושאים מספיק מעוררי-מחלוקת. כדאי גם לזכור שרבים מהאיילים (כולל אותי) לא ראו את התכנית ששידורה מאותגר גיאוגרפית. (המאמר, אגב, כייפי ומרענן.) |
|
||||
|
||||
Which raises another question (sorry for posting in English, I'm on campus and my computer is linguistically challenged): do you think this kind of show would ever be broadcasted in Israel, and would it be successful?
|
|
||||
|
||||
ומדוע לא? לא ידוע לי שצונזרו בישראל תכניות שאינן פורנוגרפיות במפורש (לפחות לא בשנים האחרונות). למה "סקס והעיר הגדולה" כן וזה לא? בגלל ההומוסקסואליות? אינני סבור שישראל הומופובית יותר מאמריקה - אולי להיפך? אם התכנית תצליח, זה כבר תלוי באיכותה, ואינני מכיר אותה - אני רק יודע שכמה חברים (ישראליים) שלי מרוצים ממנה עד מאוד. אגב, אני מצטרף לדעה שהובעה בתגובה 182270: סדרה שנושאה הוא אחר וגייז מופיעים בה כבדרך-אגב, היא לטעמי יותר אפקטיבית במסמוס דעות קדומות מתכנית כמו queer eye. אבל מסמוס דעות קדומות זה כמובן לא הסיבה היחידה ליצור תכנית, ואם queer eye באמת מהנה כמו שאומרים, אז יופי. |
|
||||
|
||||
מאחר ו queer as folk שודר בארץ, אז בוודאי שהתוכן ההומואי לא ימנע מהסדרה להיות משודרת בארץ. ככלל, הטלוויזיה בארץ יותר ליברלית מבארה"ב (למשל, Oz שודר בארץ בערוץ 2, בעוד שבארה"ב סדרה כזו יכולה להיות משודרת רק בכבלים). עם זאת, לא הייתי מהמר שהסדרה הזו תשודר בארץ מהר מדי, מאחר ונראה שסדרות מציאות למיניהן מצליחות בעיקר כשהן מקומיות (האפקט של המציאות מתעמעם כשמדובר באנשים שאתה לא יכול להזדהות איתם ומדברים בשפה זרה). דרך אגב, מה את חושבת על will&grace? |
|
||||
|
||||
לא ציפיתי ליציאה המונית מהארון (אם כי הייתי שמח לגלות מגוון רחב יותר של אוכלוסיות מגיב באייל), אלא, נגיד זאת כך: דיון מהסוג הזה מזמין תגובות רבות יותר, פתילים ארוכים ולוהטים (במובן הוויכוח) ובקיצור "שמח". מיעוט התגובות כנראה הוא משום שכדבריך, שידור התכנית מאותגר גיאוגרפית ולא הרבה איילים (כולל גם אותי) ראו על מה מדובר. הרי להניח שמיעוט התגובות נובע מזה שהומואיות כבר התקבלה בחברה עד כדי כך שמשעמם לדבר על הנושא, זה קצת מוגזם, לא? וכדי להפיח רוח חיים בדיון, הרי הידיעה הבאה, חמה מברזיל: |
|
||||
|
||||
דווקא הנסיון שלך להפיח רוח חיים בדיון, ואולי לייצר פתילים ארוכים ולוהטים, מדגים את הנקודה שלי. כמה איילים, לדעתך, יצאו *להגן* על החלטת ראש העיר הברזילאי לאסור הגירת גאים לעירו? כשכתבת שהיית שמח לגלות מגוון רחב יותר של "אוכלוסיות מגיב", אני מניח שלא כיוונת לחסרונם של כאלה הסוברים שאיסור כזה הוא מבורך. ודיון שבו כולם מסכימים עם כולם שהמעשה פסול, זה לא נקרא "שמח". בקיצור, כנראה שעדיין לא "הומואיות כבר התקבלה בחברה עד כדי כך שמשעמם לדבר על הנושא", ולא כך טענתי, אבל צריך להתאמץ קצת יותר אם רוצים באמת לעורר דיון בנקודות רגישות. לטעמי, המאמר של הדר לא עשה זאת (וזה לא לרעתו), וגם לא ההפנייה החמה שלך לברזיל. |
|
||||
|
||||
אומרים שהיה פה "שמח". נסה ותהנה: דיון 1511 |
|
||||
|
||||
וכמובן, היו גם דיון 312 והמשכו, דיון 313. |
|
||||
|
||||
וגם בדיונים אלה היו די מעט תגובות, וזה גם צויין שם תגובה 10124 |
|
||||
|
||||
תגובה באמת תמוהה קצת, אני זוכר שקראתי אותה ולא כל-כך הבנתי (הנה, אני גם הגבתי ל-"דיון על הומואים". אז "יחשבו שאני הומו"? למה, ואז מה?). בכל אופן, הדיונים ההם עוסקים בצורה ישירה בנושא רגיש, ומספר התגובות איננו רחוק מדי מהממוצע לתקופה ההיא. בדיון הנוכחי לא נראה לי שמישהו שרצה להגיד משהו התבייש להגיד אותו, בשמו. |
|
||||
|
||||
את אלו שלא רוצים שיחשבו שהם הומואים קל בדרך כלל לאתר. הם תמיד ידאגו לכלול, במקום כלשהו בתגובתם, משהו בנוסח ''אמנם אני אינני הומו אבל...'' או ''גם סטרייטים כמוני...'' וכן הלאה. |
|
||||
|
||||
אך חושבתני שפתילים הרבה נוצרו הודות לתגובותי בדיון ההוא. אין כמו לשבור את הקונצנזוס החמים-ליברלי המעושה ששולט באתר. |
|
||||
|
||||
אלא שכמו שאמר אותו הילר והומופוב מזהיר של "שידורי המהפכה": אתה כן הומו. |
|
||||
|
||||
וכרגע גם דיברת על עצמך בלשון נקבה (''חושבתני''), בטעות פרוידיאנית שקופה. |
|
||||
|
||||
ויש דרכים נוספות להכרזה על סטרייטיות בתגובה. אלגנטית במיוחד היא זו: בתקופה האחרונה אני רואה ברחוב יותר ויותר פרסומות בהן מופיעים גברים בהבעות, תנוחות גוף, לבוש (בגדי מלחים למשל) ואף מגעים שאינם משתמעים לשתי פנים. זאת, למרות שמודעות אלו מיועדות לרוב הסטרייטי (אני מניח). אתמול ראיתי פרסומת למשהו שקוראים לו רנואר (בושם? אופנה? אישה?) שהדוגמנית שם עם לסת תחתונה לא נורמטיבית. ויש גם את שני הגברים האלו של חברת החשמל שגרים ביחד, עם השמות "שקע" ו"תקע"... מה אני אמור להבין מזה? איזה מסר זה מעביר לנוער העומד לפני גיוס? אני בהלם, שוק וזעזוע ואפילו טיפה המום. האם סטרייטיות היא כבר לא לעניין? אני מרגיש מאויים. ברשותכם, כדי להקל מן העומס על שרת האייל אכלול כבר בתגובה זו גם את המשך הפתיל: האייל האלמוני: הומופוב? אפופידס: נהפוך הוא, לסבופיל! האייל האלמוני: איך זה להיפך? אפופידס: תאמין לי שאם רק לא היית מתיישר עם הלוגיקה השלטת היית רואה כמה שזה להיפך. ...וככה זה המשיך כל אותו הלילה בין שני האיילים, עד שבאו עורכיהם ואמרו: "הגיע זמן העברת המשך פתיל דלוח זה לאימייל". וברצינות: למרות רתיעה שגורמות לי פרסומות אלו (אם כי קטנה ואני עובד על זה!), אני רואה בהן נדבך חשוב בנורמטיביזציה של העדפות רומנטיות ומיניות שעדיין זקוקות לכך. |
|
||||
|
||||
או, אני שמחה שמישהו מעלה את זה, כי גם לדעתי שקע ותקע הם זוג (שלא לדבר שהשמות שלהם מרמזים יותר מדי אינפורמציה על הרגליהם המיניים), אבל כשאמרתי את זה לזוגי שיחיה, הוא התעצבן ואמר שאם כך אז אני בטח חושדת גם בברט וארני*. פה כבר ויתרתי, כי באמת אף פעם לא חשדתי בברט וארני. תמיד היה לי ברור. * ככה קוראים אצלו בעדה לבנץ ואריק. |
|
||||
|
||||
אני זוכר שבזמנו קבוצת הורים שמרניים מאיזו מדינה בחגורת התנ"ך דרשה ממפיקי רחוב סומסום (ככה קוראים אצלנו בעדה לסזמי סטריט) להבהיר שארני וברט הם אחים ולא שום דבר אחר. ההפקה סרבה. כמה חודשים יותר מאוחר שאל בארט סימפסון את אחותו ליסה אם ארני וברט הם אחים או בעל ואישה. ליסה אמרה שאולי הם גם זה וגם זה. ושאלת בונוס: ביוויס ובאטהד הם אחים או בעל ואישה? |
|
||||
|
||||
או, זה התחיל כבר בימי לורל והארדי (''השמן והרזה'', בשבילכם) שחלקו גם הם מיטה אחת. למעשה, יש ניתוח קווירי די מסועף של היחסים ביניהם, שלא נותנים לאף אשה להידחק באמצע. |
|
||||
|
||||
זהירות, תמונות קשות: |
|
||||
|
||||
תנסי לתת להם שמות אחרים ותראי שהאסוסיאציה מתעוררת בגלל הסיטואציה, לא בגלל השמות. אם היו קוראים להם, נאמר, טרנספורמטור וחוט להט (שהרי השמות חייבים להיות חשמליים) האם אפשר היה להמנע מקריץ-וקרץ, אהה-אהה-אהה? ומה עם הארקה וחוט מאריך? והמעלה והמוריד של האור? ושלטר ודימר? |
|
||||
|
||||
כן, אבל שקע ותקע? אצלי בשכונה, לפחות, זה היה יופימיזם לסקס. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לשון נקיה |
|
||||
|
||||
לשון סגי נהור, אפילו. לא שזה יעזור לו אם הוא לא יודע מה זה יופימיזם. מעניין אם הוא יודע להשתמש במילון, או שאפילו את זה לא מלמדים יותר... |
|
||||
|
||||
לא יודעת מה איתו, אבל אני גם לא ידעתי מה זה יופימיזם, ודווקא כן יודעת מה זה לשון סגי נהור. 1 1ואפילו להשתמש במילון. __________ העלמה עפרונית, תוהה באיזה גיל היא תרשה לעצמה להפסיק להעלב כשמדברים על "הנוער של היום" |
|
||||
|
||||
גם אני לא ידעתי/זכרתי, כך שאת בחברה די סבירה (במקרה הטוב..). ______ אפופידס, נציג הנוער של פעם (עוד לא שולט ביידיש, אבל כבר שומע קלאסית) |
|
||||
|
||||
הנוער של היום מדהים! אינטיליגנטים רגישים משוחררים ויודעים בהרבה תחומים יותר מההורים שלהם. מידי פעם אנחנו שהיינו נוער לפני 30 שנה נתקלים בבטוי שגור לדעתנו שאתם לא מכירים. אז מה? דרך אגב, דוקא את המילה יופימיזם למדתי מהילדים שלי. את יכולה להפסיק להעלב לאלתר! |
|
||||
|
||||
ו-ACDC הוא יופימיזם לדו-מיניות. |
|
||||
|
||||
אצלנו אמרו שזה שמו המעוברת של פינקוס. |
|
||||
|
||||
לא מזמן עיינתי שוב בסדרה בת האלמוות של אניד בלייטון "נאדי" , ונדמה לי שגם נאדי ואזניון בהחלט חשודים. אם כי הקטע שנאדי אומר לבובונת "מעולם לא ניקיתי ארובות לפני כן, אבל אני בטוח שאצליח לנקות את הארובות שלך" מחזק את ההשערה שנאדי הוא בי (או בעגה חשמלית: איי-סי די-סי). ושאלה לפורום- תעתיק עברי לאותיות AEI? A- איי E- אי I-א??? |
|
||||
|
||||
בעייה פתוחה גם מבחינתי, וקשה להניח שהיא פתירה (אעי, אי, איי?) |
|
||||
|
||||
E היא אי A היא איי I היא אייי עוד שאלות? |
|
||||
|
||||
עוד שאלה: מאייייר (זה עם הדאבל יוד), איך זה באנגלית? כי זה יכול להיות או עם אי, או עם איי ו/או עם אייי1. _______ 1 לקרוא שלוש פעמים רצוף ומהר, ולקבל עוד רמז קטן למוצאו של האדם. |
|
||||
|
||||
נזכרתי במערכון של ווין ושוסטר שהכיל קטע עם חיילים רומאים מיתפקדים: אייי! אייי אייי! אייי אייי אייי! אייי וי! וי! ... לצערי לא מצאתי את המקור ברשת, אבל אני מביא תמליל של מערכון "רומאי" אחר שלהם: |
|
||||
|
||||
מצאתי גם קליפ של המערכון הנל |
|
||||
|
||||
תגובה 135431 |
|
||||
|
||||
אני לא מוצא את זה במילון |
|
||||
|
||||
Great Minds Think Alike
|
|
||||
|
||||
אני חושב שתקוותך למגוון רחב יותר של ''אוכלוסיות'' שיגיב תיוותר נכזבת. אלו שדיעותיהם קיצוניות -- לכאן או לכאן -- ממילא אינם נמצאים כאן או סבורים שהנושא הוא ''פרווה'' מדי. האחרים, קצת מפחדים. לא הרבה. רק קצת. אבל מספיק כדי להמנע מלכתוב. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |