|
||||
|
||||
המורות שלנו דלות השכלה? על סמך מה אתה מבסס את דבריך? |
|
||||
|
||||
על סמך זה שאני לומד בימינו יחד עם קבוצה של מורות לאזרחות, שהתקבלו למסלול לתואר שני למדע המדינה מטעם מרכז גילה (עם מלגה של משרד החינוך). הנשים (בעיקר) הללו הן ערימה של רפש מוחי מהסוג הדלוח ביותר. מילא היינו מסתפקים באנשים שלא ידעו להבדיל בין דמוקרטיה לבין חתול דרוס, אבל אפילו טיפה של דרך ארץ אין להן, ורוב הזמן הן מתנהגות בכיתה כתיכוניסטיות פטפטניות מהסוג הגרוע ביותר. כל שיעור איתן הוא סבל צרוף, שהביא אותי להחלטה נחרצת שלא לשלוח את ילדי למערכת החינוך הישראלית, אלא אם יוכח לי שחל בה שינוי משמעותי. עוד סיבה לעבור לקנדה. |
|
||||
|
||||
מאמין לכל מילה, ואף על פי כן, אני מכיר לא מעט מורות בתחילת דרכן, עם ידע ממוצע ומעלה והרבה רצון טוב. אני ממש לא בטוח שהקבוצה שאתה מדבר עליה מייצגת חלק ניכר מהמורות לעתיד. היא מייצגת חלק כלשהו, כמובן- וזה, אכן, עצוב- אבל לא נראה לי שהיא מייצגת חלק משמעותי. |
|
||||
|
||||
טוב, נו, נקווה שאתה צודק. לפני זמן לא רב פשטה קבוצה של תלמידי חט"ב על האייל והשאירה את הפרשותיה המילוליות ברחבי האתר. מכיוון שאחד מהם עשה את הטעות של זיהוי ביה"ס הסורר ואף את הכיתה הספציפית, ומאחר וביה"ס נמצא בסמוך למקום מגורי הורי, קפצתי לביקור באותו מוסד "חינוכי" וביקשתי לשוחח עם המנהלת ולהבהיר לה שמה שהמורה העלומה עשתה הוא בלתי מנומס בעליל. המנהלת לא הבינה מה הבעיה, ועד מהרה התדרדרה השיחה לאיומים ילדותיים ("אז אנחנו נגיד לילדים שאסור להם להכנס לאתר, והם יכנסו דווקא!") וכיו"ב. גם המורה עצמה, שזומנה למקום, לא הצליחה להבין את מקור המרמור שלי (וגם שאלה למה אנחנו מאייתים אייל באנגלית עם A בהתחלה, כאשר להווי ידוע לכל כי אייל זה בכלל ב-E). בנוסף לכל הצרות, שתי הזוועות הפדגוגיות הללו עוד הטרידו את התלמידה היחידה מכל הכיתה ההיא שכתבה דברי טעם (ימניים מדי, לטעמן של השתיים, מה שהופך את כתיבתם לפשע, לדידן), וטעון כלפיה שבאתי להתלונן ספציפית עליה. הייתי נותן לך קישור לדיווח בזמן-אמת, אבל אני לא זוכר איפה זה היה. איילים פחות סניליים ממני, אני מניח, ישמחו לעזור לצ'יף מזדקן1. 1 בעוד מחצית החודש אהיה בן רבע מאה, או מחצית יובל. אם מישהו רוצה להעניק לי מתנה ליום הולדתי, שובר לרכישת שיניים תותבות, מן הסתם, יהיה מאוד שימושי בעתיד הקרוב. |
|
||||
|
||||
חנה היה שמה של התלמידה (היה מי שחשד שהיא גולגר) אפשר לעיין בפתיל הזה: תגובה 107493 |
|
||||
|
||||
תדבר אחרת. |
|
||||
|
||||
דוגמא מהיום: נתנו לנו טקסט לקרוא, ובקרב המורות החלו התלחששויות, עד שנמצאה אחת שידעה את התשובה לשאלה הקשה הבאה: מה זה "קסנופוביה"? מצד שני, לפני כמה זמן חזיתי בתדהמה גם בהתלחששויות דומות בין סטודנטים רגילים סביב המושג המוזר "גרפומן"... (אדם שמצייר גראפים, טען אחד הסטודנטים בנחרצות). |
|
||||
|
||||
הם פשוט סובלים מהלנופוביה, כפי שהסבירה אסתי לפני יומיים. בדומה, אורי לא מבין שהוא פשוט נתקל בחבורת מילונופובים מסכנים. |
|
||||
|
||||
על סמך נסיוני הרחב בתחום והידע שלי בתקני הקבלה לסמינרים למורים (קרי, מורות). לימודי הוראה הם המקום היחיד שבו ניתן לקבל אדם על סמך ציון פסיכומטרי של 400, שהוא קרוב למדי לתחום הניחוש האקראי. |
|
||||
|
||||
באוניברסיטאות, בהחלט צריך יותר מ- 400 כדי להתקבל ללימודי חינוך. |
|
||||
|
||||
צריך 450, אבל האוניברסיטאות אינן רלוונטיות כל כך משום שהן משמשות להכשרת מורים לתיכון, בעיקר, כאשר עיקר המורים מוכשרים בסמינרים למורים שבהם 400 זו דרישת הסף והסוף ברוח הפתגם התנ"כי: שמלה לך, מורה תהיי לנו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |