|
||||
|
||||
על-פניו הרשימה הזו נראית מאוד מנותקת מהקשרה. מושגי היסוד בדמוקרטיה מתאימים לשעורי אזרחות, מושגי היסוד בציונות לשעורי היסטוריה, ולגבי מורשת - שיעורי תנ"ך (נראה לי). אם יש בעיה כלשהיא, צריך לתקוף אותו בצורה מסודרת דרך תוכנית הלימודים במקצועות אלו, ולא ע"י כל מיני רשימות - זה מריח פופליסטי. אגב, ממה שזכור לי מתקופת התיכון, לפחות שעורי היסטוריה ואזרחות כללו הרבה יותר בשר מ-X מושגים. |
|
||||
|
||||
אינני יודע איך ילמדו את המושגים. יתכן שלימוד כל פרק יהיה נפרד - פרק המסורת בשיעורי מסורת (או תנ"ך, או כל שם אחר שיבחרו), את פרק הציונות תחת "מולדת"1 או "היסטוריה", ואת פרק הדמוקרטיה תחת "אזרחות". מצד שני, אם ילמדו את זה בשלב מספיק מוקדם, ומכיוון שיש מושגים רבים שראויים להיות ביותר מקטגוריה אחת, אפשר ללמוד את זה כמכלול אחד. 1 ככה קראו לשיעורים הללו כשאני הייתי ביסודי. |
|
||||
|
||||
אם מדובר בבית ספר יסודי, ולמיטב ידיעתי, פורקו כל המקצועות ה"קלאסיים" (מולדת, טבע...) לפחות או יותר שלוש קבוצות, המכונות ביחד "מיומנויות": מיומנויות שפה, מיומנויות חשיבה, מיומנויות חברה (אל תתפסו אותי במילה). (ובעצם כדי ללמד *חומר* יצטרכו להמציא איזה מקצוע חדש... מיומנויות זכירה, או משהו כזה). |
|
||||
|
||||
אללי. לעיתים יש לי הרגשה שאם אדחוף את ראשי לכיתה בבית-ספר יסודי, אני אלקה בהלם תרבות... יש סיפור יהודי נחמד שקשור לזה, אבל אני תינוק שנשבה, אז אני לא זוכר אותו היטב. |
|
||||
|
||||
לפחות מנקודת מבטם של כותבי הטקסט (למיטב הבנתי) יש הגיון רב בלימוד הוליסטי של כל העקרונות כמכלול אחד שיוצר את הזהות של המדינה הנבנית מהמתחים וההקשרים שבין יהדות-ציונות מדינית ודמוקרטיה. באופן אישי אני הייתי מדגיש את קדימותה של הדמוקרטיה על שתי האחרות. |
|
||||
|
||||
ועדת דברת דווקא חושבת אחרת. דיווח ב"הארץ" מעלה את האפשרות שהוועדה תחליט לבטל לגמרי את הבגרות באזרחות, והמקצוע יהפוך ל"בחינה פנימית" בלבד. המורים ואקדמאים העוסקים בתחום מתריעים על קבורתו המוחלטת של המקצוע המסכן הזה בעקבות ההחלטה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |