|
1. חכמי יוון מסתמא לא התחילו מאפס, ואפילו לא משלל הידע שהיה זמין לניאנדרתלי המצוי. הישגים מעניינים הושגו טרם יוון במקומות שונים בעולם, וכן - אם זה חשוב - בידי פרטים בני עמים שונים. מייחסים חשיבות רבה להגות היוונית ולהשפעתה על המדע והפילוסופיה בימינו דווקא בשל החידושים של היוונים עצמם - אריסטו ואפלטון, אוקלידס וארכימדס, סופוקלס ואיסכילוס. אם כל הללו יהודים נסתרים, ניחא, אבל אחרת לטעון שמקורה של "חכמת יוון" נעוץ ב"חכמת ישראל" זה קצת משונה. לשאלתך: יש על כל מחלוקת.
2. אם דעתך אינה נוחה מההנחה שבריאת העולם היא "מיתוס לכל דבר, כמו שאר המיתוסים", עליך הראייה - הבא הנחות מדעיות-היסטוריות-ארכאולוגיות המאששות את טענתך. אינני רואה איך הנחות כאלה יכולות לבסס את הטענה שזה *כן* מיתוס לכל דבר, כפי שביקשת.
3. פיסיקאים מסויימים תמכו בעבר בתיאוריית "השינוי ההדרגתי", שבו היקום עבר ממצב של תוהו למצב מסודר בהדרגה, כפי שמתאר המקרא. לפני מאות שנים ה-"פיסיקאים" תמכו דווקא בתיאוריה של יצירה בידי בורא כל-יכול, כפי שמתאר המקרא. ואם יורשה לי להמר, אם בעוד עשרים שנה תתפתח תיאוריה חדשה לבריאת העולם ("מפצים כרומו-דינמיים סימולטניים"), גם היא תהיה כפי שמתאר המקרא. אמונתך איתנה, מבצרך נכון.
|
|