|
||||
|
||||
את מנסה לשכנע אותנו בבעיה עם הערבים. אולם הסיומת מראה שאת שונאת לא רק אותם, אלא את כל מי שלא יהודי. אל יהי חלקך עם אנשים כמוך לעולם. |
|
||||
|
||||
אל יהי חלקי עם אנשים כמוך לעולם. |
|
||||
|
||||
אל יהי חלקך עם אנשים כמוני לעולם. |
|
||||
|
||||
למה אתה משקיע כל כך הרבה אנרגיות בלגנות את "סתם איילת", אבל אף מילה על המחבלים והפלסטינים? מדבריך אפשר לחשוב שהסכנה האמיתית לישראל היא הימין הקיצוני ולא הטרור הערבי. אולי מוטב שתתאפק עם הביקורת שלך בשעה שהדם עודנו חם. גמר חתימה טובה. |
|
||||
|
||||
אני אכן חושב שהימין הקיצוני מסוכן בפוטנציאל לפחות לא פחות מהטרור הערבי. |
|
||||
|
||||
במקום לגנות חד משמעית את הטרור, אתה ממשיך להתפלפל. לא דיברתי על ''מסוכן בפוטנציאל'' (זה בכלל מושג עמום ולא מוגדר), אני מדבר על מחבלים מתאבדים שנכנסים למסעדות ולבתי קפה, מפוצצים אוטובוסים על נשיהם, גבריהם וטפם, יורים על תינוקות בירי צלפים וכו'. בקיצור עדת רוצחים בני עוולה. אם אתה מסוגל לשבת מול המחשב, ולכתוב בדם קר על הסכנה הפוטנציאלית של הימין הקיצוני, בשעה שדמם של קורבנות הטרור הערבי מהפיגוע האחרון עדיין ניגר -- אל יהי חלקך עמנו. בכלל, אני ממליץ לשמאל הקיצוני לעשות חשבון נפש לקראת יום כיפור (גם אם הוא אתאיסטי), ולחשוב על אלף קורבנות הסכם אוסלו, ועל המחבלים שהביאו הנה מתוניס וציידו אותם בנשק. |
|
||||
|
||||
בכלל, וביום הכיפורים בפרט. ולא רק ה'שמאל הקיצוני' אלא כל עם ישראל. |
|
||||
|
||||
פעם ראשונה שצדקת. |
|
||||
|
||||
אתה טועה. עשה גם אתה חשבון נפש. לא מזיק לעשותו, בדרך כלל. |
|
||||
|
||||
אני את חשבון הנפש שלי כבר עשיתי לא פעם ולא פעמיים. ומה איתך? שנה טובה לטובים שנת תוספת חכמה לטפשים ושנת תשלום לנבלים. |
|
||||
|
||||
אעשה כן היום בערב וכל יום מחר ולעתים מזומנות בעתיד. בודאי בכל יום כיפורים. הפריעה לי לשון העבר שלך... |
|
||||
|
||||
אני לא משתתף במשחק הזה. אתה דורש ממני "גינוי חד משמעי לטרור" כדי להגיד: הנה, השמאלני הזה בוגד, הוא לא מוכן לגנות את הטרור. וכמוהו כל השמאלנים ה"קיצוניים". אבל אני לא עובד בטלוויזיה הממלכתית, ואנחנו לא יושבים (עדיין) בוועדה מקארתיסטית לאיתור ושיפוט מהיר של בוגדים. היה לי מה להגיד לאיילת, בלי שום קשר לפיגוע, ולגופו של עניין, אני חושש מפיגועים כמו כל אחד אחר, אבל אני חושש לא פחות מהיום שבו אנשים כמו איילת וכמוך יקבעו את עתיד האזרחים במדינה. ולא צריך להיות שמאלני קיצוני כדי לא לאהוב את מה שאתם מתכננים לנו (ובעצם, אולי כבר מבצעים). נגיד שחשש אחד הוא לטווח קצר, מיידי, ואחר הוא לטווח רחוק. אבל גם בכם וגם בטרור ההוא, אני רואה סכנה למדינה (ואגב, אולי אתה מוכן בהזדמנות זו לגנות את כל ה"עשבים השוטים" ואת רצח רבין?). אז אין לי שום רצון להשתתף איתך באיזה הזדהות, או לומר משהו כדי להיעשות "כשר" בעיניך. תודה, אכן אני לא רוצה שחלקי יהיה עמכם. על אוסלו נדבר, אולי, אחרי שתחשבו על מדיניות החיסולים שלכם. |
|
||||
|
||||
רק הביע התנגדות קלה לסמולנסקי, וכבר נפסל האייל האלמוני ונכרך איתי. ככה לפתע, במהירות, הפכנו אני והאייל האלמוני ל"אנשים כמו איילת וכמוך", "אתם" ו"מה שאתם מתכננים". הלך עליך אייל אלמוני. וכמו הפלשתינים, שבעקבות פיגוע הם אינם מגנים אותו בצורה ברורה, פשוטה וחד-משמעית אלא "כל פגיעה באזרחים, ערבים ויהודים" וממהרים להוסיף תמיד, כי "ממשלת שרון אחראית לכך", כך סמולנסקי, שחשוב לו מאד לשאול מייד אחרי פיגוע שבו נהרגים עשרות ונפצעים מאות: "אולי אתה מוכן בהזדמנות זו לגנות את כל ה"עשבים השוטים" ואת רצח רבין?". עיניים להם ולא ייראו. עצוב. |
|
||||
|
||||
כל שורה נוספת שלך, רק מוכיחה לי עד כמה אני צודק בגישתי. |
|
||||
|
||||
תביא לפה מחבל פלסטיני, ואולי מר סמולנסקי יגנה גם אותו. מה, הוא חייב לגנות את כ-ל מי שלא מוצא-חן בעיניו באותה הנשימה? הרי יחנק הוא, וימות! |
|
||||
|
||||
יש פה מתחזה, שכתב את התגובה הקודמת. אבל מילא, מסכים. |
|
||||
|
||||
אם אתה יהודי - אז חבל שכך אתה אומר. אתה טועה. איני שונאת אלא אנשים רעים, והחלוקה לטובים-רעים אצל אומות העולם אינה שונה מזו שאצל היהודים. ואם אתה לא יהודי - אז באמת אין לי בעייה עם האמירה האחרונה שלך. בהחלט מקובל עליי. |
|
||||
|
||||
מן הסתם תוכלי לפרט יותר על החלוקה לטובים רעים אצל אומות העולם. כי לא בטוח שהבנתי, האם חלוקתך מתייחסת לכל אומות העולם- השוודים, הפינים והסוואהילים או או למשהו ערטילאי יותר, אולי יש בדמיונך מן עם כזה שנקרא "אומות העולם"? ואם אינך שונאת אלא אנשים רעים (וכנראה שלפי אמונתך, לא יתכנו כאלה בקרב בני דת משה. נו, מילא...) מדוע אינך מאחלת איחולים של שנה טובה גם לאלה שאינם יהודים? לדעתי, אנשים רעים הם אלה שעושים הבדלות לא רלוונטיות בין אדם לאדם, על מנת את האחד לברך ואת השני לא, את האחד להפלות לטובה ולאחר לא לתת זכויות. את אלה, באמת, גם אני שונא ולא רוצה שיהיה חלקי איתם, ולא אכפת לי אם אני יהודי או לא. |
|
||||
|
||||
נראה לי שאתה מורעל ברמה חסרת תקנה. לכן, חבל לבזבז עליך זמן ומלים. ברוך חונן לאדם דעת. גמר חתימה טובה (אם אתה יהודי) |
|
||||
|
||||
לחשוב שבגלל חיתוך שנעשה אצלי באיבר אינטימי, ורק בגלל כך, אני ואת נחשבים בני אותה דת. במקום שאת יהודיה, אני מעדיף להיות כל דבר אחר. גמר חתימה נכונה לאנשים כמוך, אם באמת יש איזה רשות למטה ששופטת וחותמת בצדק. אם לא, אז הטובים באמת בצרות. |
|
||||
|
||||
לא ממש היה עוזר לך, אתה יודע. לא לקבל את החיתוך הזה. ''גם אם חטא, ישראל הוא.'' מבחינת ההלכה, כל עוד נולדת לאם יהודיה אתה יהודי. וזה לא משנה, לצורך העניין, אם את המילה עשתה לך רופאה כשהיית בן יומיים, אם מעולם לא עשו לך פדיון בן, אם מעולם לא עלית לתורה. האמת, אישית נראה לי מצחיק שדבר שנעשה ליהודי בגיל שמונה ימים נחשב למצווה שהוא עשה. לי נראה שזו מצווה שעשו לו, אם בכלל. אבל ניחא. מצד שני, אם אתה לא רואה בהלכה מדריך לחייך, הרי שזה לא צריך להפריע לך יותר מדי. |
|
||||
|
||||
האמת, לא כל כך אכפת לי החיתוך (אני לא זוכר את זה גם אם זה כאב) כמו אלה שבגללו אני צריך לחלוק איתם אחווה מזוייפת. שנה טובה לאנשים הטובים. |
|
||||
|
||||
שוב, חוסר החיתוך לא היה עוזר לך להפטר מן האחווה המזוייפת. |
|
||||
|
||||
מה לעשות. יהיה טוב (או שלא). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |