|
||||
|
||||
אני אולי הוזה או שסתם יש לי דז'ה וו, אבל אני חושב שאני ואתה כבר היינו שם בעבר האיילי. תמיכתי בהורדת שכר הלימוד, אינה מתנגשת עם דעתי שיש להעלות את דרישות הקבלה לאוניברסיטה, לצמצם את כמות האנשים המורשים להכנס בשעריה, שיש להעלות את רמת הבגרויות (תוך כדי אכיפה בה ל*כולם* יש את הזכות לגשת אליהן, במסגרת מערכת החינוך הרגילה), שיש להעלות את רמת הלימודים לרמה בה קשה יותר לסיים תואר (ביחוד בתארים ראשונים במדעי החברה) ושיש להפסיק להתיחס אל האוניברסיטה כאל בית-ספר ללימודי מקצוע או מעין לטביה-לייט (משלמים שכר לימוד, עוברים את שנות הלימוד בריפרוף קליל, ומקבלים תואר עם ממוצע 80+). זה שאני תומך בשוויון הזדמנויות (או שאיפה אליו) אינו אומר שאני תומך בשוויון. אינני מתרגש מפערים חברתיים כשלעצמם, אלא רק מפערים חברתיים בהם הניידות היא בלתי אפשרית. אני בעד מנצחים ומפסידים, אבל רק כשהתחרות הוגנת. לא צריך לשלוח את כולם לאוניברסיטה (למרות שיש לה חלק חשוב בתשתית של מדינה מודרנית), אבל אסור לחסום מעמדות מסוימים מלהגיע לאוניברסיטה בשל מצוקה כלכלית (חבל לאבד אינטליגנציה, רק בגלל שאין לה מספיק כסף). |
|
||||
|
||||
אכן הדיון הזה כבר נערך בינינו בעבר ומוקדו היה האם צריך להגיש את כולם לבגרות. אבל לא נחזור עליו פה. אני מצטרף לטענותיך למעט זאת ומוסיף לטענתך שיש להעלות את רמת הקושי של התואר גם בחוגים למדעי הרוח שבהם, תופתע לגלות, קל יותר לסיים מאשר במדעי החברה. לשם השוואה, כשהחוג שלי, החוג לתורת הספרות הכללית בתל אביב, הוקם בסוף שנות השישים, היו בו, תאמינו או לא, בחינות קבלה! החוג היחיד בארץ עם בחינות קבלה בספרות. מובן שזה כבר לא קיים היום והרמה בהתאם. דרך אגב, תהיתי קודם מהו פער חברתי, להבדיל מפער כלכלי או השכלתי. אולי תסביר לי במילים פשוטות? |
|
||||
|
||||
אמרתי פער חברתי? איפה? באמת לא ברור לי מה זה. אין לי כח לקרוא כל מה שכתבתי. כמעט כל מה שאני כותב יוצא לי נורא משעמם :) למה גם אני צריך לסבול? אם בכל זאת אמרתי, אני חושב שהתכוונתי לפער כלכלי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |