|
||||
|
||||
אני עדיין חושב שההשוואה עם ג'ויס חשובה, דווקא בגלל ששניהם עומדים כמייצגים מובהקים של מקומות שונים למדי, ובכל זאת מספר נקודות הדימיון שניתן למצוא ביניהם מדהימה. כמו גם, כמובן, הפרפראזה שבורחס עשה על ג'ויס אותה ציינתי ואליה לא התייחסת. גם עצם השימוש בפראפראזה הזאת ובהתייחסות הזאת לג'ויס מעיד על כוונה מעניינת שאיני בטוח שירדתי לסופה. מלבד זאת, איני בטוח שהבנתי לחלוטין את טענתך על בורחס. באיזו צורה הוא מניח לקורא בחירה היפר-טקסטואלית? האם תהיה מוכן לפרט? בברכה, ע. הרטוגזון |
|
||||
|
||||
בורחס יצר כמה סיפורים כמו ''גן השבילים המתפתלים '' שמציגים זה לצד זה את הבחירות השונות שיכולה הדמות בסיפור לבחור כתוצאה ממצב נתון, וזה מזכיר לי קצת את סיפורי '' אתה הוא הבוחר '' שבו הקורא יכול לבחור בעצמו מה יקרה בסיפור וגם את הקישוריות של האינטרנט. חוץ מזה היקום שבורחס יוצר בכל אחד מסיפוריו , יקום של מראי מקומות מסובכים ולא קיימים אבל שעדיין מושך את הקורא להאמין כי מה שהוא מתאר הוא יצירה ''תיעודית '' וןכך מגביר את תחושת האמינות והשיכנוע בבידיון . זה מזכיר לי מאוד אתרים שונים באינטרנט . |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |