|
||||
|
||||
אי שוויון אינו בהכרח אי צדק,ולהפך. ישנם מצבים,שבהם על מנת ליצור צדק עתידי,יש לתת העדפה לאנשים ממעמד נמוך.למשל,קביעת מכסה של אנשים מעדה שרובה חסרת חינוך גבוה,לזמן מסוים,על מנת להעלות בקרב אותה האוכלוסיה,את אחוז המשכילים,על מנת שבעתיד,יהיה מצב של שיוויון בקרב אותה עדה מבחינת אחוז המשכילים. אופציה זו קבועה בחוק במסגרת העדפה מתקנת. יכול להיות מצב של אי צדק,על מנת ליצור שיוויון מלאכותי. אדם יותר עשיר,משלם נטל מיסים יותר גבוה,כדי להקל את נטל המיסים מן השכבות החלשות. |
|
||||
|
||||
כן, אבל אז זה שני שליליים, שיוצרים חיובי - כלומר, יצירת אי שיוויון הפוך במצב של אי שיוויון קיים, מביאה (בתאוריה) לשיוויון, ולכן זה צודק. לא זה המצב המתואר בניסוי, ולכן יש הקבלה בין אי צדק לאי שיוויון. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |