|
2/1. עד כמה שאני יודע, ראש הרשות המקומית קובע את השכר (והתקנים), בכפוף להנחיות מסוימות ממשרד הפנים ובכפוף לאישור מבקר הרשות. הבעיה היא שרוב ראשי הרשויות מפרים (או הפרו בעבר) את הנחיות משרד הפנים ברגל גסה. לחלק מהרשויות אין כלל מבקר פנימי (לפעמים אפילו אין דו"חות כספיים...) ובאלו שיש, המבקר הוא בובה של ראש העיר.
3. עד כמה שאני יודע, לא. אני לא יודע איך נקבע השכר של ראשי הערים.
4. איפה שיש רצון יש יכולת. הם רוצים לשבות? שישבתו, רוב העיריות יכולות לשבות מאות שנים ואתה לא תרגיש. הרי אם מנהל רחוב ארלוזורוב בתל אביב ישבות (יש שם תפקידים כאלו) יתמוטט העולם? חוזי שכר ארוכי טווח? ניתן להפר אותם תוך תשלום פיצוי חד פעמי. אין כזה דבר 'בלתי פטיר'. צריך רק רצון חזק, ממשל מרכזי שיודע מה שהוא רוצה ועורכי דין טובים.
5. עדי אלדר, ראש ארגון הרשויות המקומיות הוא אחד השופרים הבולטים. הוא זה שהציע את הדרישה המחוצפת להעלות את מס ההכנסה כדי לכסות את גרעונות השכר ברשויות. חוץ מארגון זה, ישנם ועדי העובדים הגדולים והחזקים שביכולתם לגרום באחת להצטברות הררי אשפה, שמונהגים בידי מנהיגים מקומיים ומר פרץ המשופם (אגב, בעיר שבה אני מתגורר: באר שבע, פינוי האשפה מתבצע על ידי קבלנים, וראה איזה פלא: לא הרגשתי כלל בשביתה הפראית).
|
|