בתשובה לנגה, 23/08/03 20:33
הפרטה ! 165568
תודה על ההסבר, אבל התכוונתי לשאול בעצם על משהו קצת אחר: באותם מחקרים שציינת, איך *בדיוק* מדדו החוקרים "הצלחה בחיים", "מעמד סוציו-אקונומי" וכו'? כיצד הורכבו המדגמים, ומה היה גודלם? מהן רמות המובהקות שהתקבלו?

אם יש לך זמן וכח, אשמח לשמוע פירוט על מחקר או שניים. אם לא, גם רפרנס יהיה טוב.
הפרטה ! 165590
רפרנס 1, שימוש ברגרסיה ליניארית (לתאר בפירוט את מה שהוא עושה שם זה הרבה מעבר ליכולתי) -
Change and Stability in Educational Stratification
Robert D. Mare
American Sociological Review, Vol. 46, No. 1. (Feb., 1981), pp. 72-87.

רפרנס 2 - כאן המתודולוגיה יותר מורכבת, למיטב זכרוני -
Class Origin, Class Destination, and Education: A Cross-National Study of Ten Industrial Nations
Hiroshi Ishida; Walter Muller; John M. Ridge
The American Journal of Sociology, Vol. 101, No. 1. (Jul., 1995), pp. 145-193.

אל המחקרים אפשר להגיע דרך JSTOR, אם יש לך גישה דרך אוניברסיטה או מנוי אישי.

חיפשתי במהירות משהו עם מתודולוגיה פשוטה במיוחד, אבל לא מצאתי (מחקר שאת המתודולוגיה שלו אוכל להסביר במשפט או שניים). ספרו של ג'נקס מ-‏1972 שכבר ציינתי קודם ("אי-שוויון") נחשב למחקר מפתח בתחום, ובהרבה מקומות אפשר למצוא נתונים "תיאוריים" (descriptive statistics) הממחישים את הפער (ספרו של ברינט מ-‏1998, ספרם של בולס וגינטיס מ-‏1976, ספרו של רוזנבאום מ-‏2001, ספרו של הרן מ-‏1985. אם אתה באמת מתכוון ללכת לקרוא, אני אוסיף פרטים).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים