|
מאחר והדיון מתפזר לו, כדרך העולם, והופך לתכתושת בין "אסמול" לעיזות פזיזות בארץ ישראל ומחוצה לה, דומה כי סיימתי את תפקידי ההיסטורי בדיון, לפחות לפי שעה, ובשלה העת לסיכום צד א':
במכתבי המקורי העליתי כמה טענות: א. הכהניזם הוא תורה גזענית בעלת אופי היטלריסטי-נאצי – טענה זו לא נסתרה כלל ועיקר. טענות הנגד על הצד האחד של המשוואה (נאציזם) קיימו את דברי ישעיהו (פרק נ"ו) – "כלבים אלמים לא יוכלו לנבוח." היינו, לנ. כהנא ידע כה דל בנאציזם שכל מה שאמרה כאן הרי הוא עפר ואפר וחסר כל משמעות. אשר לצד ב' במשוואה, הכהניצם, הועלו טענות אד-הומינם שונות וכן הארגומנט הרופס (לוגית) שכהנא הוא הפרשן המוסמך של היהדות ומכאן שאם הוא נאצי, גם היהדות נאצית.
ב. כהנא והכהניסטים מעוותים במכוון את סיפורה של הציונות כדי להתאימו לתפישות ההיטלראיות שלהם – טענה זו לא נעשה אפילו נסיון לסתור, לטעמי.
ג. פרסומם של פמפלטים תועמלניים כהניסטיים ב"האיל הקורא," בלי שייסוייגו באופן כלשהו על-ידי המערכת נותן לגיטימציה בעקיפין להכנסתם כחלק לגיטימי בשיח הציבורי – כאן הובהרו עמדות הצדדים (שלי, של עורכי "האיל הקורא" ושל צד ג') בלי מסקנות ברורות.
כחומר למחשבה, כמה שורות ממשלו הנפלא של גדול נביאינו על מלך בבל, המייצגות משהו ממה שאני חושב על כהנא: "הורד שאול גאונך, המייך נבליך תחתיך יצוע רימה ומכסיך תולעה... ואתה אמרת בלבבך: השמים אעלה, ממעל לכוכבי-אל ארים כסאי ואשב בהר-מועד בירכתי צפון... אך אל שאול תורד, אל ירכתי בור. רואיך אליך ישגיאו, אליך יתבוננו: הזה האיש מרגיז הארץ, מרעיש הממלכות? כל מלכי גוים כולם שכבו בכבוד איש בביתו, ואתה הושלכת מקברך כנצר נתעב... לא תחד איתם בקבורה, כי ארצך שיחת, עמך הרגת." (ישעיהו יד).
|
|