|
||||
|
||||
עוד לא איחרנו שום רכבת. תדע כל אם יהודיה שבנה נרצח בידי ערבים שהוא נרצח על מזבח המוסר. את בעיית הטרור וההתמעטות היה אפשר לפתור תוך כמה חודשים. אני לא בהכרח אומר שכך יש לעשות, אבל צריך לזכור שזו אופציה שלא נבחרה. בכל מקרה, אני אכן מקנא בך. מי יתנני סומא באפלה בעניין זה. |
|
||||
|
||||
תדע כל אם יהודיה שבנה נרצח בידי ערבים שהוא נרצח על מזבח הכוחנות והקיבעון החשיבתי. |
|
||||
|
||||
אכן. הכוחנות והקיבעון החשיבתי מאפיינים את אותם רוצחים ערבים, צמאי הדם, מטורפי חימת הרצח בהם אתה תומך בצורה כל כך בלתי מסוייגת, נטולת מחשבה. |
|
||||
|
||||
האיפיון נכון גם לגביהם וגם לגבי מקביליהם בצד הישראלי, והטענה שאני תומך בהם היא הוצאת דיבה. |
|
||||
|
||||
תדע כל אם יהודייה שביתה נרצחה/נאנסה/נרצחה ונאנסה בידי ערסים יהודיים/לא יהודיים שהיא נרצחה על מזבח קלות הראש כלפי סוטי מין ופחיתות חשיבות חיי נשים וחיי חלשים בכלל. תדע כל אם יהודיה שבנה נרצח בתאונת דרכים שהוא נרצח על מזבח המאצ'ואיזם, הזלזול בחיי אדם וקלות הראש בהענקת רשיונות ופתרונות לתאונות דרכים. תדע כל אם יהודיה שבנה הפך לפושע שהוא נרצח נפשית על מזבח תכניות כלכליות זדוניות ומרושעות שבאו להקל על ידידיו של שר האוצר באשר הם. נדע כולנו כאן שנרצחנו נפשית ואנחנו נרצחים נפשית יום יום, על מזבחותיהם של כל מיני ערכים שחשובים לפוליטיקאים ואינטרסנטים שאדישים לחיי אדם ולכל מה שבאמת חשוב שבשבילו תהיה איזו חברה ומדינה. וידעו כל אלה שיירצחו בעתיד על ידי חבריו הכהניסטים/הסטרייטים וכו' של אור, שהם נרצחו על מזבח זה שלא ידעו לבחור "נכון". |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
בינתיים מי שרוצח ומסייע לטרור הם הערבים ולא כהניסטים. אלה הן העובדות והן גוברות על כל אידאל נטול אפליה ומתייפייף הפוליטיקאים באמת אדישים לסבל האוכלוסייה. הם מעדיפים לשמור על עקרונות מוסר ובשמם להקריב קורבמות אדם. |
|
||||
|
||||
כהניסטים לא מסייעים לטרור? מי זה היה בדיוק הברוך ההוא, איך קוראים לו, גולדשטיין? בין קיצוני שני הצדדים כרותה תמיד ברית אמיצה. ויש כיום די מעט פוליטיקאים, שאכפת להם מאיזשהו עיקרון מוסר. |
|
||||
|
||||
אולי כדאי שתלמד את העובדות לפני שתדבר עליהן? |
|
||||
|
||||
תגיד לי, טרור כהניסטי מתפוצץ במזרח ירושלים או בחולון? זה מאוד נחמד שאתם מנסים לתפוס עמדה אובייקטיבית, מוסרית ולא מוטה. זה טוב בדיונים על תורת המוסר אבל לא במציאות. אם אני צריך לבחור מי יתפוצץ אני מעדיף שאלו יהיו הם. פשוט מאוד. אין לנו האפשרות להיות מוסריים. לא עם חרב על הצוואר. מוסר הוא פריבלגיה של החזק, לא של אומה שילדיה הולכים לבית הספר שלמים וחוזרים כאילו עברו בפומפייה. הנה תראו את האמריקאים. קודם כל הם ביצעו רצח עם לאינדיאנים ונישלו אותם מכל אדמתם ואז הם נהיו אומה שמחשיבה עצמה מוסרית. וכך גם הניו זילנדים ה"ניטרלים": קודם כובשים ומנשלים ואז נהיים מדינת רווחה. כל העניין הזה מזכיר לי שני דברים לא קשורים: איך וינסטון בסוף 1984 בחדר 101 צורח בסוף: תעשו את זה לה ואותו משפט כל כך אמתי ששמעתי פעם: אנחת הרווחה שפושטת בכל אם שקולטת שהילד שצורח מכאב בכביש איננו הבן שלה. שקט, צרחה, הלב מתכווץ, הבנה שזה בן של אם אחרת, רווחה, היחלצות מודאגת לעזרה. לא יודע למה נזכרתי בזה אבל זה פשוט עלה. |
|
||||
|
||||
טענת ש''בינתיים מי שרוצח ומסייע לטרור הם הערבים ולא כהניסטים. אלה הן העובדות ...'', כמו שהראתי, אלה הן לא העובדות. כל כך פשוט. ברגע שאתה מאפשר לפוצץ ''אותם'' ללא כבלי המוסר, אתה נותן את ההכשר המוסרי לפיצוץ שלנו, אם על ידי הערבים, ואם על ידי הכהניסטים. לכל אדם חי יש אפשרות להיות מוסרי. גם עם חרב על הצואר. זה לא חוכמה להיות מוסרי כשאתה עשיר, בריא, בטוח ומאושר, מוסריותו של אדם נבדקת בשעת משבר, משום שרק אז יש דילמה מוסרית. מוסר הוא לא פריבילגיה, מוסר הוא חובה אנושית. גם אני לא יודע למה נזכרת בזה, אולי כשתדע תשתף אותנו, אני דווקא נזכרתי במשהו אחר לגמרי... |
|
||||
|
||||
לא שאני מצדיק את הגישה של אור, אבל גם אתה, אלמוני יקר, נסחפת, ומזיק לטיעון שלך: אין לכל אדם חי אפשרות להיות מוסרי. מוסר הינו דבר נלמד, ולא לכולם יש את ההזדמנות, היכולת או הרצון ללמוד אותו. כשהמצב מגיע לחרב על הצוואר (לא שהוא כזה כאן בדרך כלל) נעלמת בכלל שאלת המוסריות ונכנס תפקוד תחת אילוץ. תתפלא מה אדם יכול לבצע כשחרב מונחת לצווארו. מוסר, דרך אגב, בהכרח, ישים יותר ונבחן יותר בשכבות הנמוכות, מאחר והגבוהות ביותר תמיד חיו כעל (או אל) מוסריות. עד כאן הטפת המוסר, לפני שאני מקבל מוסר כליות משלשול מילולי כזה על הבוקר. |
|
||||
|
||||
לכל אדם חי יש אפשרות וחובה להיות מוסרי. החובה המוסרית הראשונה (בזמן) היא ללמוד להיות מוסרי, לכן אדם שחסר את הרצון ללמוד להיות מוסרי, אינו אדם מוסרי. יכולת ללמוד יש לכל אדם, וזה מה שעושה אותו לאדם. אדם שלא ניתנה לו ההזדמנות ללמוד, הוא אדם שלא עבר על הצו המוסרי, ולכן הוא אדם מוסרי. למשפטים ''כשהמצב מגיע לחרב על הצוואר (לא שהוא כזה כאן בדרך כלל) נעלמת בכלל שאלת המוסריות ונכנס תפקוד תחת אילוץ. תתפלא מה אדם יכול לבצע כשחרב מונחת לצווארו.'' אני מסכים לחלוטין, ועדיין, אם יש לאדם דילמה מוסרית כשהחרב על צוארו, אז הוא צריך לבחור באפשרות המוסרית יותר. לדוגמא, אם שמים חרב על צוארו של אדם ואומרים לו ''אלה חמישה תינוקות יתומים שגנבנו מבית היתומים, ואתה צריך לבחור אם להרוג אותם, או לתת אותם לאימוץ'', אני מצפה מאדם מוסרי לבחור באפשרות השניה ולא בראשונה, וכל זאת ללא קשר למיקום החרב, הצואר או למספר התינוקות. |
|
||||
|
||||
נתחיל בקטנוניות: מפגרים ומוגבלים שכלית הינם בני אדם, אך יכולת לימוד המוסר שלהם נמוכה עד לא קיימת. האם זה הופך אותם למוסריים? קצת יותר מורכב: דור שני ושלישי של פושעים, שלמדו רק שצריך לקחת מהאחרים, ואף פעם לא נתקלו במשהו אחר, הם מוסריים? ולגבי החרב: איזה אידיוט יניח חרב לצווארו של מישהו רק כדי לתת לו את הדילמה שבחרת? זה נשמע כמו מערכון שנפסל בקרקס המעופף. בד"כ הציוויים תחת חרב הינם בעייתיים יותר (כמו, למשל, לחתוך 2 מהם ואת האיש המאוים, או 3 מהם ולהישאר בחיים). |
|
||||
|
||||
בד"כ? מעניין כמה אנשים כאן כבר היו בסיטואציה השכיחה הזאת, שחרב מונחת על צווארם והם צריכים לחתוך 3 אנשים כדי להינצל. אני, לבושתי, לא נתקלתי בה אפילו פעם אחת. |
|
||||
|
||||
זה מאוד שכיח. אבל בד"כ לא עם 5 יתומים, למען האמת, אלא עם 3, כדי לפשט את הדילמה המוסרית. קורה הרבה. למען האמת. אבל לא תמיד עם חרב. לעיתים זה עם סתם אקדח, אבל אז שוב יש צורך להגדיל את מספר היתומים. ולסיכום: מדברים באופן היפוטתי, מר גלולה המבורך. בכמה דילמות מוסריות כבר יצא לך להתמודד גם ללא חרב? |
|
||||
|
||||
אה, היפוטתי, תודה על ההבהרה. עלי להודות שהדילמות המוסריות איתן אני מתמודד לא רק שאינן כוללות חרב, אפילו שלושה יתומים היפוטתיים אינם מופיעים בהן אלא לעיתים רחוקות. |
|
||||
|
||||
רוב המפגרים והמוגבלים שכלית אינם מוגבלים עד כדי כך, מי שכן, פטור, כמובן, מהחובה להיות מוסרי (ומהזכויות הנלוות לה). גם אחרי דור עשירי, אדם לא מוסרי הוא אדם לא מוסרי. לגבי החרב, זאת דוגמה קיצונית שבאה להבהיר נקודה, ולדעתי עושה זאת על הצד הטוב ביותר. מאחר וההחלטה במקרה המדובר ברורה לשנינו, ואני מקווה שלא רק לשנינו, ומאחר שברור שאין קשר בין החרב להחלטה, ברור שהחובה להיות מוסרי נשארת גם כשהחרב על הצואר. בד''כ, בחיים, הדילמות המוסריות הן בעיותיות הרבה יותר, עם חרב ובלי חרב, ולכן, שוב, אין קשר לקיומה של חרב. |
|
||||
|
||||
התשובה לא בהכרח ברורה: תגובה 51426 |
|
||||
|
||||
משום שלא הבנתי למה התשובה לא ברורה. ובלי קשר, אתה לא הולך להוסיף ידיעה חדשה? |
|
||||
|
||||
א. כנראה הייתי צריך להצמיד את התגובה לכאן: תגובה 163154 כדי שהקשר יהיה ברור יותר. ב. יש לנו כתובת דואל בשביל החלק השני - news@haayal.co.il , נא להשתמש בה ולא בפניות אישיות מעל דפי האתר, תודה. |
|
||||
|
||||
סליחה. |
|
||||
|
||||
1. מה הקשר בין בעיית ה"טרור" לבעיית "ההתמעטות"? 2. מה היא דרך הפלא שבה ניתן לפתור את הבעיה תוך כמה חודשים? (רמז: התשובה "להיכנס בהם" לא תתקבל) |
|
||||
|
||||
לא צריך להיכנס בהם צריך להכניס אותם מעבר לירדן. נכון שזה נשמע מפלצתי? האמת לעולם לא הייתי מאמין שאני מסוגל להציע דבר כזה. נשמע פשוט נורא, נורא. מאידך, מה הן האופציות? אקסיומה: מדינת ישראל חייבת להיות בעלת אופי יהודי מובהק. אקסיומה: אופי כזה יושג רק ברוב יהודי מובהק. נתון: הרוב היהודי הולך ונעלם. פתרונות: הגדלת הרוב היהודי - עלייה - והקטנת הציבור הערבי: הקטנת היתרבות )לא סביר( או סילוק האוכלוסיה. לא נעים אבל פשוט. אם יש למישהו פתרון טוב יותר אני אשמח מאוד להשתכנע. מאוד. רק תזכרו שזה שאין פתרון נעים לא אומר שאין בעיה. את זה נוטים לפעמים לשכוח. |
|
||||
|
||||
אם רוצים "לפתור" את "הבעיה," אפשר פשוט לסגת משטח שבו יש יותר משלושה מליון אנשים "בעייתיים." אגב, איך אתה מגדיר יהודי? נראה לי פרט חשוב, אם אתה מתייחס למושגים כגון "רוב יהודי." |
|
||||
|
||||
מתי כבר תבינו שבעיית האיום הדמוגרפי היא מהערבים שבקרבנו ולא באלה שמעבר לקו הירוק?? |
|
||||
|
||||
לא יודע. אולי אף פעם. ''אנחנו,'' כידוע, מאד סתומים, ולא מבינים אם לא מסבירים לנו מאד לאט. על כל פנים, מחינה דמוגרפית, ההפרדה היא די מלאכותית, כל עוד לא נקטעת לחלוטין הריבונות של מדינת ישראל על השטחים. |
|
||||
|
||||
קטיעת ריבונותנו בשטחים תקנה לנו רק עוד כמה עשרות שנים בטרם ניבלע בקרב ערביי ישראל. קצב הגידול שלהם הוא פי שניים וחצי משלנו ומה ששמר על האיזון עד כה הוא העליות שהולכות ואוזלות. וגם עליות נוספות לא יפתרו את הבעיה כי גם למספרים מוחלטים שלהם יש חשיבות. ולכן הבנייה הבלתי חוקית שלהם ולכן המתיחות עמם בשנים האחרונות. הם הגיעו למסה קריטית מבחינת מספרים מוחלטים וכיום מהווים כחמישית מאוכלוסיית ישראל. לפי חישוב שערך פען מישהו כאן באיזה דיון באייל תוך 49 שנים הם משתווים לנו ותוך זמן לא רב לאחר מכן הם כבר יהיו רוב גם בקרב המצביעים. עברה שנה מאז אז זה כבר 48 שנה. מעניין איך תיראה מערכת החינוך כשיילמדו בה קוראן במקום תנ"ך. הגיע הזמן שאנשים יתעוררו. שום נסיגה לא תמנע מהם לבלוע אותנו. כדי לנצח בקרב הזה הם צריכים רק להזדיין בסבלנות. פשוטו כמשמעו. הם ניצחו אותנו בנשק שלנו: מוסר ודמקורטיה. כל מי שחושב שעל מדינת ישראל לשמור על רוב יהודי חייב להבין שהדרך היחידה לעשות זאת היא למנוע מהם להתרבות. וכל מי שמבין זאת מבין שאין דרך לעשות זאת. ולכן אין בררה אלא לדאוג שהם יתרבו במקום אחר |
|
||||
|
||||
אתה קצת קצת טועה. ערביי ארץ ישראל היוו 20% מקום המדינה. כלומר זה לא רק "כיום". יש בהם גם נוצרים בשיעור נמוך, שקצב גידול אוכלוסייתם זהה לזה היהודי. ניתן להשוות קצב ילודה ע"י שיפור תנאי החיים והורדת תמריצי הילודה (חוק משפחות ברוכות ילדים). אפשרי, כמו שהשפן הציע בדו שיח האחרון שקיימנו בנושא, אפילו להציע תמריצים להפחתת הילודה. זה עובד ומוכח - תתחיל מתגובה 161373. לגבי מספרים מוחלטים: זו אינה בעיה שקשורה לערבים כלל, אלא בעיית ניצול משאבים איזורית, ולכן מצווה על כל מדינות האיזור לפתור יחד (עם סיוע מבחוץ, כנראה) - האיזור שלנו והתכנון האורבני בו אינו תומך בגידול רחב מדי, ולכן מחייב התייצבות מספרית. זה תהליך שיקרה עם מגמת שיפור ברמת החיים (כלומר, תוכנית ההבראה הכלכלית היא צעד טוב בכיוון המאבק הדמוגרפי שלך :)). |
|
||||
|
||||
הבהרה: אני לא הצעתי דבר באותו דו-שיח. אתה חוזר על טענתך משם ש"שיפור ברמת החיים" יביא ל"התייצבות מספרית", ואני עדיין סבור שהיא הכללה בלתי-מבוססת. |
|
||||
|
||||
אז רצוי שתבהיר לו שאתה ארנב, לא שפן. (כן, זה חשוב!) |
|
||||
|
||||
צודק, סליחה. פירשתי את המשפט שלך בתגובה 161414 באופן מוטעה. כתבת שם באופן זהיר: "אתה היית אומר שאתה מציע... אני הייתי אומר שזה באמת עובד". וגם שם הבהרת שאתה אכן ארנב, בדיוק כפי שגילו האריה והג'ירפה. לגבי היתר - חשבתי שהשתכנעת... לפחות מהנתון בתגובה 161411. |
|
||||
|
||||
או, סוף סוף תשובה עניינית. יודע מה, בעיקרון שכנעת אותי. אני לא כל כך בטוח שביטול קצבאות ילדים ישפיע על קצב הגידול הערבי היות שהם התרבו כך גם לפני שהיו להם קצבאות ומן הסתם ימשיכו בכך אחר כך והם יבינו שהמניעים פה דמוגרפיים ויכולים להמשיך בהתרבות בכוונה כדי לנצח את הקרב הזה. מענקים לצמצום ילודה יכולים לעורר גל אנטי ישראלי בקרבם, אבל בעיקרון זה נראה סביר שהתערבות מסיבית ליצירת מודרניזציה בקרבם תפחית משמעותית את קצב ההתרבות שלהם. מענייןֿ, במקום לגרש את האריה מן הבית עלינו לדאוג שהוא יהיה שבע. היית מוכן כשר לחתום על הפניית מיליונים ליישובים ערביים במקום להקמת יישובים בגליל או בנגב? תוצאות התערבות כזאת יבואו רק לאחר שנים רבות, ומי ערב לנו שזה יעבוד? בינתיים כסף נשפך וזמן בוזבז. מאידך, בכל מקרה לא יגרשו אותם מפה כך שאין לנו הרבה אפשרויות. |
|
||||
|
||||
יישוב הגליל והנגב הוא יעד חשוב, אך אינו עונה על הבעיה הדמוגרפית. יהודים לא יתרבו מהר יותר בגליל (ויתקן אותי דורון אם אני טועה בנושא זה). הברירות העומדות לפניך, מתוך הנחה שחשוב לך לשמור על צביון יהודי-ישראלי מובהק, היא דיכוי וגירוש האוכלוסיה הערבית, מול הקפצתה של אוכלוסיה זו למאה ה-21, באופן שכבר הוכחה הצלחתו בעבר, וגם ייצור חיבור חיובי נוסף בינינו לשכנינו. האמת, אני לא חושב שהאפשרות הראשונה היא מעשית, ולכן האופציה היא סטטוס קוו או השקעה במגזר הערבי. כבר ניתחת לאן הסטטוס קוו יביא אותנו, אז תחליט מה יותר טוב. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |