|
לאזרח הישראלי יש כלים דמוקרטיים לקבוע מי ישב במסדרונות השלטון. בהנחה שהשילטון שלנו לא באמת מיצג אותנו נאמנה (הנחה שאני לא מסכים איתה, אבל שיהיה) מה מונע לדעתך מהישראלי את יכולת ההשפעה שלו בעיצוב השילטון והמדינה?
משיחותי עם ישראלים שונים ומשונים, כולל חילוניים גמורים במלוא מובן המילה, לא קיבלתי את הרושם שאותו אתה קיבלת. לדעתי, הם לא ששים במיוחד לבטל את הכפיה להתחתן בנישואים דתיים. אם היה לי שילינג על כל פעם שנגמרו הטיעונים לצד זה או אחר והגיע חוק גודווין המורחב סעיף קטן ד' (הטיעון הדמוגרפי, הו דמוגרפיה יקרה).
מי לדעתך מסתובבים בכנסת ישראל אם לא נציגי העם? במה הם נכשלים ביצוג ציבור הבוחרים שלהם?
_________________ חוק גודווין המורחב, סעיף קטן ד': ככל שדיון *במדינת ישראל* נמשך, בין אם מדובר בדיון בנושאים מדיניים, חברתיים, דתיים, תרבותיים, הקשורים להעדפות מיניות ומה לא בעצם, ההסתברות שהמונח המפורש "דמוגרפיה" יעלה לדיון או שהזהרות מבהילות מפני שינויים (צפויים?) בהרכב האוכלוסיה יקפצו מאיזו פינה, שואפת ל-1. בניגוד לחוק גודווין גדול, במקרה זה צד אחד לא יכול להכריז על ניצחון והפסקת הדיון. שני הצדדים מפסידים והדיון ממשיך. זאת משום שנפסק הדיון המעניין על העניין עצמו ונפתח דיון העוסק בענייני כדורי בדולח.
|
|