|
||||
|
||||
תודה על האסמכתא. תוכלי להתייחס *ברצינות* למאפיינים הנפשיים השונים של שתי הקבוצות, לפי הבנתך ולפי נסיונך (אם ישנם כאלה)? ושאלת אגב, האם את מבחינה בין "חכמה" ובין "אינטלגנציה"/"השכלה"? אם כן - מה ההבדל *העיקרי* ביניהם, לדעתך? |
|
||||
|
||||
1. תשובה רצינית: אני סוציולוגית, ומעצם כך לא מתעניינת ברעיון של "מאפיינים נפשיים". רובנו מצביעים בהתאם לקבוצות אליהן אנחנו משתייכים (חברתית, כלכלית, דתית, תרבותית), ולהשתייכות לקבוצה יש משקל גדול הרבה יותר בדפוסי הצבעה מאשר לתכונות אופי (אחרת לא היינו מוצאים טרנדים קבוצתיים כ"כ ברורים בדפוסי הצבעה). 2. למה הלוכסן בין אינטליגנציה והשכלה? האם את חושבת שאלו הן מילים נרדפות? הייתי, אם כבר, מלכסנת את "חכמה" ו"אינטליגנציה" למול "השכלה", כשהראשונות מצביעות על מה שבאופן קלאסי בודקים מבחני IQ (מהירות תפיסה, חשיבה אנליטית וחבריהן) למול "השכלה", שהיא "כמה תארים יש לך". אני מכירה אנשים מאוד חכמים אך לא משכילים, ולהיפך. למה? |
|
||||
|
||||
1. גם אם את צודקת בטענתך, שההצבעה נובעת בעיקרה מהשתייכות ל"קבוצה", עדיין אפשרי שיהיו לאותה קבוצה מאפיינים נפשיים שונים משל קבוצה אחרת. 2. ייתכן שההגדרות שלנו שונות. ב"חכמה" כוונתי ל*חכמת החיים*, שהגדרתה לפי תפיסת עולמי הינה: היכולת להגדיר את יעדי-הביניים היעילים ביותר לשם השגת האושר המקסימאלי האפשרי בזמן הקצר ביותר, במאמץ הקטן ביותר ביחד עם היכולת להשיגם בפועל. לפי הגדרה זו, מכל מקום, מקומה של האינטלגנציה הינו לצד ההשכלה. |
|
||||
|
||||
1. מאפיינים נפשיים כפועל יוצא של השייכות לקבוצה, ולא כגורם להשתייכות אליה. 2. ההגדרות שלנו אכן שונות. טוב תעשי אם תיעזרי במילון. אשאל שוב: מהי מטרת ההגדרות לעניין הדיון? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |