|
דבר אחד תמוהה לי באמת. אם הפירוש למושג "אדם" בהקשר למשפט בו קובע כהנא כי רק ישראל ראויים להיקרא כך, הוא, בהקשר הזה, שונה מהפירוש המקובל והרווח (בן אדם, בן אנוש וכו'...) , אז מדוע אין הבהרה לכך. הרי ברור שגם חדי העין ביותר עלולים לטעות בכוונתו של הכותב ולהבין את הדברים כפשוטם. או שמא כן היו הבהרות, טענת שהיו, אך לא הבאת אותן שנעמוד על טיבן.
דבר נוסף-איזה משקל נותן כהנא (או שאר גדולי היהדות שאת טוענת כי כהנא איננו שונה מהם בנושאים אלו), למשפט אחר, סותר כיביכול-כל בני האדם נולדו בצלם (ה')? תסלוח לי אם הציטוט לא מדוייק. איך הוא מיישב את הכיביכול סתירה הזאת ולאן כל אחד מהם נוטה?
|
|