|
||||
|
||||
הראשונים הם דת והשניים שבט. |
|
||||
|
||||
אז הפעל עליהם פעולת ''סגור'' לאומית, אם הרוח נחה עליך. |
|
||||
|
||||
מה הסגור הלאומי של כה"נ? |
|
||||
|
||||
לי, הרי, אין עניין בלהקים ללאומי מדינה. אז זה לא ממש משנה. |
|
||||
|
||||
ניסיתי לרמוז שיכול להיות שהאופרטור הזה לא ישים גם על אלה שהצעת ליישם אותו עליהם בהודעתך הקודמת. |
|
||||
|
||||
הם אכן לאומים. יואיל נא מר לנדוור לנמק את הסתייגויותיו, ונמשיך בהליך. או, לחילופין, נמשיך למחוזות מעניינים יותר. |
|
||||
|
||||
דרוזים הם פלג מוסלמי שברבות הזמנים נהיה למעין דת חדשה. אמנם רובם מאותו מוצא אתני אבל אין קהילה דתית פירושה לאום. נבחו הם שבט אינדיאני וככאלה הם צורה של פרוטו-לאום (בדומה להינדים וליהדות מזרח אירופה עד למלה''ע השנייה) אך לא לאום מודרני. |
|
||||
|
||||
אבל הם קוראים לעצמם "אומת הנבחו"(NAVAJO NATION). |
|
||||
|
||||
זוהי הגדרה עצמית מודרנית בעולם של התעוררות לאומים. מבחינה פורמלית אובייקטיבית שבט אינו יכול להיקרא לאום. במצב כזה כל שבט נידח באפריקה או בפפואה ניו-גיני היה מוכרז כלאום. |
|
||||
|
||||
מה עושה את הנבחו לפחות לאום מהלאום היהודי לפני קום מדינת ישראל? שפה משותפת, דת משותפת, מה חסר? וגם אם ימאס לי לדוש בכך, נשארו הקורדים. תמיד דופקים אותם. (תראה את איציק מרדכי) אם כי, אולי בגלל הקולוניאליזם האמריקני הדורסני, תהיה להם מעט עדנה. |
|
||||
|
||||
במקרה של מרדכי, הקורדי היה הדופק ולא הנדפק. |
|
||||
|
||||
ואף אחד לא יתקן אותי, מה? כורדים, כמובן, ולא קורדים. זה יכול אפילו להתפרש כעלבון, ואם מי מכם יודע ערבית, הוא יבין מדוע. צר לי, ולא זו הייתה כוונתי. |
|
||||
|
||||
הקורדים זה לא עם נודד שהתיישב בראשית המאה על קלידי פסנתרים? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מדהים, זה מן שעשוע כזה של סטודנטים? האם כל האלף בית האנגלי מתמפה כך? אני נזכר שפעם היינו משתעשעים במחשב כיס חישובים של (נגיד) מחירי הדלק, כאשר התוצאה הסופית היתה 71077345 |
|
||||
|
||||
למנרבה הצער, הנבחו חולקים עליך. אבל מה הם מבינים. |
|
||||
|
||||
מה ההבדל בין שבט ללאום? |
|
||||
|
||||
שבט הוא צורת קהילה פרימיטיבית המורכבת ממישפחה גדולה או מכמה מישפחות ולאום הוא היתגלמות מודרנית של חברה בעלת לשון, תרבות, מוצא וטריטוריה משותפים. |
|
||||
|
||||
גם לשבט יש לשון, תרבות מוצא וטריטוריה משותפים. לי נראה שההבדלים המרכזיים הם: א. בגודל ב. כפי שהזכרת, בהיותו של הלאום תופעה מודרנית. |
|
||||
|
||||
אף שבט אינו מורכב ממשפחה מורחבת אחת (אם כי מובן, בשל גודל האוכלוסיה, שיש קרבת דם כלשהי בין רוב הפרטים), אלא ממספר לא קטן של משפחות - מדובר בכמה מאות עד כמה עשרות אלפים של אנשים. לשון, תרבות, מוצא וטריטוריה, כמובן, יש לשבט כמו ללאום. ההבדל, אם כן, הוא בגודל. ביג פאקינג דיל. |
|
||||
|
||||
לא רק בגודל. לאום שואף בד''כ להקים מדינה (מדינת לאום או אחרת). אני לא רואה איך המושג שבט קשור אל המושג מדינה, במובן המודרני של המילה. |
|
||||
|
||||
לשבט יש טריטוריה, יש לו מונופול על הכוח במסגרתו, יש לו צבא, יש לו קודקס של חוקים ומערכת שלטונית. הם פשוט לא קוראים לזה מדינה. |
|
||||
|
||||
הם לא קוראים לזה מדינה משום שזו לא מדינה. הטריטוריה שלהם לא כוללת מושג כמו - גבול בינלאומי, הצבא הוא בכלל לא צבא אלא אוסף מצומצם של לוחמי שבט, הקודקס החוקי הוא מאוד תושב"עי והמערכת השלטונית היא בקנה מידה של יחסים בין-אישיים (פגעת בכבודו של הבן של הצ'יף? אוף וויז יור הד!) ולא בקני מידה מוסדיים (פגעת בכבוד האומה? אוף וויז יור הד!). |
|
||||
|
||||
הם קצת מוגבלים קרטוגרפית, אז אין להם גבולות חדים. אבל יש טריטוריות, ומי שמסתובב בשטח ההפקר, מסכן את חייו. הצבא מורכב, בד''כ, מכלל הגברים בגיל המתאים בשבט. רוב הזמן הם עוסקים בעיסוקיהם הפרטיים, אבל בזמן לחימה, כולם מתגייסים. מזכיר לי משהו, לא בטוח.ץ.. לגבי הקודקס החוקי והמערכת השלטונית - אתה סתם מזלזל בדבר שאתה לא מכיר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |