בתשובה למיץ פטל, 26/07/03 10:41
האגודה למלחמה בגיאוגרפיה 159648
אם צריך להילחם בדמוגרפיה ואין לנו זכות קיום בלעדי כן, אז זאת השיטה הכי טובה.
נ.ב ניתן להתחיל בתמריצים ורק אח''כ להשליך תינוקות ליאור
האגודה למלחמה בגיאוגרפיה 159649
תמריצצים+קנסות, רצתה לומר...
איפה המצלמה? 159650
מה פירוש "להילחם בדמוגרפיה"? האם את חושבת שהתנאי "צריך להילחם בדמוגרפיה ואין לנו זכות קיום בלעדי כן" מתקיים?
איפה המצלמה? 159651
''בבעיה הדמוגרפית'' ולא בדמוגרפיה (ביטוי חסר משמעות שהסתנן לי מתוך קפיצה לוגית). והבעייה הדמוגרפית היא העלייה בילודה של אנשים שהדמוקרטיה זרה להם (ויותר גרוע מכך), הם יכולים להיות יהודים, ערבים או כל בני כל דת אחרת...
אם נגיע למצב שמספרם של אלה צפוי לעלות על מספרם של האנשים התומכים בדמוקרטיה (דתיים, יהודים, ערבים, מזרחיים, אשכנזים, לא משנה מאיזה מגזר), אזי ישראל היא בסכנת קיום כמדינה דמוקרטית.
הגבלת הילודה מחד וחיזוק החינוך לדמוקרטיה מאידך, עשויים לפתור זאת.
עכשיו חייך מצלמים
קרי- את מוכנה לזרוק לפח את הדמוקרטיה כדי להגן עליה 159662
והנה תוכנית מעשית להגבלת הילודה.
תוקם וועדה שבה ישבו רב, פסיכולוג, גנרל, גרפולוגית, ומינוי פוליטי של שר הפנים.
לוועדה תהיה סמכות להחליט על כשירות המועמדים להורות על פי קריטריונים רפואיים ופסיכולוגיים (האם יש לבעל שפם, האם יש לו נטיה להחליף פ ב-,'ב,) וכו...).
אישה הנכנסת להריון שלא באישור הוועדה תהיה צפויה לעונש מאסר אלא אם היא שירתה בצבא, שירות לאומי או גרה ב''איזור עדיפות לאומי'' (ירושליים או בני ברק).
איפה המצלמה? 159667
התנגדות לדמוקרטיה היא תורשתית?
איפה המצלמה? 159670
חינוכית לא תורשתית
איפה המצלמה? 159672
אם נאמר לצורך הדוגמה האופטימית שמתוך X ילדים שגדלו במשפחות המחנכות לאי-דמוקרטיה, מערכת החינוך תוכל לשכנע 50 אחוז מהם להיות בעלי תפיסת עולם דמוקרטית, הרי שכשהנתון X יעלה על 60 אחוז מהילודה כבר נתחיל להיות בסכנה רצינית.
הגבלת ילודה בשיטות של עידוד *איננה*מ אקט לא דמוקרטי
איפה המצלמה? 159722
הגדירי ''הגבלת ילודה בשיטות של עידוד''.
איפה המצלמה? 159726
אני אנסה: זוכר את מס ההכנסה השלילי? אז מה דעתך על קצבאות אין-ילדים?
איפה המצלמה? 159823
כן, אבל אז אתה נותן תמריץ שלילי לילד הראשון, השני והשלישי, אבל החל מנקודה כלשהי, התמריץ השלילי שלך יהיה או מזערי או בלתי קיים - אלא אם קצבת אין הילדים שלך היא עצומה.
איפה המצלמה? 159824
לא הבנתי (ואין להתפלא על כך: ממילא לא באמת הגדרתי את המושג). אתה יכול להגיד איך פירשת את "קצבאות אין-ילדים" ולחזור על מה שניסית לומר?
איפה המצלמה? 160081
אני פירשתי זאת כך: אתה מקבל קצבה על כך שאין לך ילדים. נראה היה לי לא סביר שהקצבה כולה תלקח ממך מיד אחרי הילד הראשון - כי אז לא יהיה איך לתמרץ אותך לא לעשות ילד שני. אם כך, אחרי הילד הראשון, תקבל רק חצי מהקצבה. אחרי ילד נוסף, תקבל רק רבע ממנה, וילד שלישי יוריד אותה, נגיד, לשמינית מערכה המלא וכן הלאה. ה"תמריץ" לא להביא עוד ילדים הולך והופך פחות משמעותי מילד לילד. אחרי שעשית שלושה ילדים, בין כה וכה לא הקבצה היא שתגרום לך לחשוב שלא כדאי להביא לעולם ילד נוסף. כלומר, במקום תמריץ שלילי לעשיית ילדים, יש לך פה מכשול בולט על הבאת הילד הראשון, ולאחר שעברת אותו - הדרך פרוצה.
איפה המצלמה? 160085
אחרי הילד הראשון תקבל שני שליש, אחרי השני תקבל שליש, אחרי השלישי לא תקבל, ומהרביעי, תשלם מס ילדים...
איפה המצלמה? 160089
כמה אני מקבל אם אני לא מביא ילדים לעולם וגם גורם להעלמות מיסטורית של ילדי השכנים?

========
תשובה מתבקשת:
םלוע ירסאמ העברא דע השולש
איפה המצלמה? 160321
אה... וואלה, לא חשבתי על זה כך - מס ילדים. רעיון מעניין. הגיוני, אפילו, לאור העובדה שכל ילד עולה למדינה כסף.
מה מקבלים על התנהגות טובה? 160329
טמאגוצ'י 160334
לשם פריקת דחפי הורות בלתי נשלטים.
איפה המצלמה? 159832
מזכיר לי את אביו של מייג'ור מייג'ור, אשר קיבל מענק על אי גידול אספסת. בכל שנה הוא הגדיל את השטחים עליהם לא גידל את האספסת, עד שהפך ללא מגדל האספסת הגדול במדינה (או אולי במחוז בלבד, אין לי את המילכוד לידי).
איפה המראה העקומה? 159827
זה בערך מה שהיה לי בראש, אלא בצורה אחרת. לא פרס על מיעטו ילדים שיישחק לידי השכבות החזקות והבורגנות, אלא קנס על ילודה של מעל מספר מוגדר של ילדים למשפחה (עם הקלות במקרים של מוות, גירושין וכו'...)
קנס שיכול להתבטא באי-מתן קיצבה וכו'...
וכמובן חינוך והסברה
והילדים? מה עם הילדים? 159830
מה תעשי מול משפחה עם 12 ילדים ובלי אפשרות להאכילם? תקחי להם את הילדים? תתני להם לרעוב?
''החינוך לדמוקרטיה מאידך'' 159770
שלום כיתה ה' שנייה. היום ילדים, נלמד על דמוקרטיה. כולם להגיד ביחד. ד מ ו ק ר ט י ה. יופי. כולם לפתוח את הספרים בעמוד 45, לקרוא ולכתוב חיבור. לא, לא יוסי. אני מבקשת להגיש לי את החיבור על דפים עם שורות. אתה יכול לבקש מדנה, היא תשמח לעזור.
נושא החיבור, חמודים שלי, הוא - "מדוע זה לא דמוקרטי שהממשלה תגביל את הילודה כמו שעושים במדינות לא דמוקרטיות כמו סין?". ססעמק, איפה שמתי את הסיגריות? יש לכם חצי שעה חמודים, אני מייד חוזרת...

_________
העלייה באיילים שמציעים פה, כל שני וחמישי, להנדס דמוגרפית את האוכלוסיה, היא עלייה חמורה לא פחות ב"אנשים שהדמוקרטיה זרה להם" מאשר העלייה המספרית בקרב האוכלוסיות שמהן הם כה חוששים.
''החינוך לדמוקרטיה מאידך'' 159831
על דמוקרטיה מתגוננת שמעת? כשיהייה פה רוב לאוכלוסייה עם תפיסות לא-דמוקרטיות (או אנטי דמוקרטיות), מושג הדמוקרטיה ממילא יתרוקן מתוכן
''החינוך לדמוקרטיה מאידך'' 159844
דמוקרטיה מתגוננת ע"י חינוך לדמוקרטיה וע"י בלמים ואיזונים במוסדותיה. דמוקרטיה לא מתגוננת ע"י אימוץ גישות שהן מספיק קיצוניות בשביל להגדיר מדינה שכזאת כלא דמוקרטית.

נתחיל בלחנך לדמוקרטיה את *כולם* (במערכת חינוך *אחת* ולא בקישקוש המבולגן שיש אצלנו) ובאותו זמן נזרוק לפח את ההינדוס הדמוגרפי של האוכלוסיה (הינדוס ממניעים אתניים, מניעים דתיים או סוציו-אקונומיים זה לא משנה). עשינו זאת בהצלחה והרגנו שתי ציפורים חולות ואנטי דמוקרטיות במכה אחת.

די כבר עם מלחמות הזרע האלה. ככה לא בונים מדינה נורמלית. תגובה 158353

ואל הצד המעשי:
לא נצליח ליישם מערכת חינוך אחת בישראל בגלל יחסי הכוחות הפוליטיים בישראל? אז בטח שלא נוכל להעביר חוקים שמגבילים את הילודה, אפילו לא בצורתם המעודנת (כביכול) של מס הכנסה שלילי לחסרי ילדים. מעבר לחוסר ההגיון הדמוקרטי שבהצעות האלה, הן גם בלתי ישימות בעליל בריאל פוליטיק הישראלי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים