|
||||
|
||||
"כשתתחילי לתלות אנשים כמוני בכיכרות, אשתדל לתלות אותך קודם או לברוח". - אל חשש. אתה, לפי השקפתי, אחי (גם אם תינוק שנשבה). ואין תולים אחים או מענישים אותם על *טעותם*. יש להוכיח אותם ("הוכח תוכיח את עמיתך") ולקוות שהתוכחה תועיל. "אחי הם אלה שאינם מנסים לפגוע בחופש האישי שלי בשם האידיאולוגיה שלהם". - אז יש לך מלאנת'לפים אחים בעולם. אפילו האסקימואים אחיך !! "תינוק שנשבה הוא מה שקוראים לי מדי פעם, לא מונח שאני מרבה להשתמש בו". - גם לי נראה מתאים לכנותך תינוק שנשבה. אל תיפגע. "סתם ימני הוא מי שאוחז בסתם דעות ימניות". - ומהו הגבול בין "מי שאוחז בסתם דעות ימניות" ובין ימני *פסול*? המתנחלים, למשל (וסליחה על ההכללה), הם סתם ימניים? ושאלה לסיום: מתי, לאחרונה, ביקרת (לא ביקור חטוף. שישבת, לפחות) אצל יהודים של ממש? ושבו בנים לגבולם, אמן. |
|
||||
|
||||
עוד לא מצאתי ''יהודי של ממש'' (חה) שיסכים לעשות איתי את העיסקה ההדדית של שבת-תמורת-שבת, וזה דווקא חבל כי אני מכין יופי של צלעות חזיר. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מסכן. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כתבתי מעט על ההיסטוריה של החזיר, מביותו לפני כ7000 שנה, דרך עלייתו למדרגת טוטם מצרי קדום, הפיכתו לטאבו, ירידתו לסמל הרוע ולבסוף, הכנסתו לקופסה היהודו-מוסלמית שמקפיאה את העבר, אולי לטובתם של דורות עתידיים בעלי יצר חקרנות. |
|
||||
|
||||
ואם כבר בענייני חזירים עסקינן, אז הנה פיסת טריוויה קטנה. בתחילת שנות השמונים פרסמה סוכנות הידיעות AP ידיעה בדבר מין של חזיר ש"התגלה" ככשר. מקור החזיר המדובר הוא באינדונזיה, והוא נקרא בבירוסה (babirusa). כידוע, חזירים נפסלים ביהדות על סעיף אי העלאת גרה (הם כן מפריסים פרסה ושוסעים שסע), אולם הבבירוסה נחן בקיבה מרובת תאים - דבר המרמז על יכולת להעלות גירה. הדווח עורר סנסציית זוטא בעולם ובארץ, ואפילו הרב הספרדי הראשי לישראל נדרש לעניין. לאחר בדיקה מדוקדקת יותר, הסתבר כי הבבירוסה למעשה אינו מעלה גרה, וגם אילו היה, מבנה הניבים שלו היה כנראה פוסל אותו למאכל מהבחינה ההלכתית. גורל דומה עלה בחלקו של מין חזיר אחר בשם טיאסו (tayassu) הנפוץ בדרום אמריקה. תמונה של בבירוסה (ושל מספר חזירים ביזאריים אחרים) ניתן לראות ב- http://www.greenapple.com/~jorp/amzanim/ffa12.htm . |
|
||||
|
||||
חזיר הבבירוסה הוא אחד מכוכבי ספריו של הרב בא גד, בהם הוא מנסה להראות שחז''ל ידעו על הבבירוסה כבר לפני אלפי שנים. |
|
||||
|
||||
1. "ולקוות שההוכחה תועיל" - ומה יהיה אם היא לא תועיל? 2. "אפילו האסקימואים אחיך" - מה בדיוק רע בזה? |
|
||||
|
||||
אם לא תועיל - נפסיד כולנו, לפי השקפתי. אין כל רע בכך, שיהודי יגדיר את האסקימואים כ''אחיו''. רק שזה מעוות לגמרי את המושג ''אח'' ומרוקן אותו מכל תוכן. וההגדרה כל כך רחבה, עד שגם הפלשתינאים הינם אחיו... |
|
||||
|
||||
כדי להשיב לכופרים מותר לחלל את השבת? |
|
||||
|
||||
ראשית, לא טענתי שאתם ''כופרים''. ברוב המקרים, לדעתי - תינוקות שנשבו בלבד. ושנית, השבת טרם נכנסה אצלנו... |
|
||||
|
||||
כבר מזמן חשדתי שארץ ישראל שלך אינה נמצאת על כדור הארץ... |
|
||||
|
||||
לא, זה לא מרוקן את המושג מתוכן, זה אפילו לא נותן לו תוכן ממש חדש. אני מניח שאני ''אחיך'' כי שנינו יהודים, כלומר יש איזו תכונה חשובה בעינייך שמשותפת לנו. היא חשובה במידה כזאת שכל מי שניחן בה הופך לך לאח, הרי לא אימצת אותי בגלל שום סיבה אחרת. את לא מתייחסת לאספקטים ביולוגיים, כי גם אם הייתי בן לקוזק פרבוסלבי וכושית עובדת אלילים משבט המאסאי הייתי אחיך לו רק התגיירתי כהלכה. לפחות כך אני מבין. ובכן, עבורי, העובדה ששנינו יהודים חשובה קצת פחות. היא לא תנאי הכרחי, וודאי שאיננה תנאי מספיק כדי שאראה אותך כבת משפחתי המורחבת בשום מובן. יש תכונות אחרות שמהוות בשבילי קריטריון הרבה יותר משמעותי, ואסקימואי בהחלט יכול להיות ניחן בתכונות אלה, בשעה שנועם פדרמן ואיתמר מרזל לא. יתר על כן, עצם היותו של מישהו ''יהודי של ממש'' דווקא מקשה, במידת מה, על ''התאחיינותו'' עימי בגלל פערים אידיאולוגיים וטכסיים שמקשים על היחברות. יתר על כן, יש אידיאולוגיות שמי שאוחז בהן נפסל אוטומטית מלהשתייך לחבורה (האמורפית למדי) של ''אחי''. למשל, רב שמתפלפל בשאלה אם מותר לחלל שבת כדי להציל גוי, בלי שהתשובה ברורה לו מיידית, לא יכול להיות אח שלי כפי שאני מבין את המושג הזה. מי שמחזיק אידיאולוגיה שמצמצמת את החופש שלי לחיות את חיי על-פי דרכי הוא לא אח, הוא צורר. מי שמאמין במה שעל פי הבנתי מסכן אותי - הוא אויב. הוא יכול, כמובן, להיות אחי הביולוגי, אבל אנחנו הרי לא מדברים על זה. |
|
||||
|
||||
את אולי לא תתלי אותי, אבל נועם פדרמן יעשה את זה בשמחה. אני לא בטוח אם כשהחמצן יפסיק להגיע למוח שלי אני ממש אבדיל ביניכם. (היה כאן פתיל על זה אי פעם, אם זה ממש חשוב לך את יכולה לחפש ''פדרמן'' או משהו כזה). |
|
||||
|
||||
אין לדעת מהי עמדתו האמיתית של פדרמן. כידוע, התשקורת אינה רואה בו קדוש, ולכן סביר להניח, שהוא מוצג בהתאם לכך. מומלץ לשוחח איתו ישירות (ואת תשכח לקחת בלוני חמצן). מכל מקום, אין כל ספק שבכל מקרה שיהיה לך מחסור בחמצן (ולא רק בסיטואציה הנ"ל) אחוש לספק לך אותו (ואפילו בלחץ גבוה, בתקווה שאצליח להחיות כמה מתאי מוחך, שנפגעו זה מכבר, כמדומני). אגב, אתה חושב שאתה יכול להבדיל בינינו *עכשיו*? אתמה... |
|
||||
|
||||
את עמדתו לגבי תליית תומכי הסכמי אוסלו בכיכר שמעתי במו אוזני (בטלוויזיה, אמנם, אבל הקלטה אותנטית), זה לא משהו שהתקשורת המציאה. עוד על דיעותיו אפשר לקרוא מפי הסוס כאן: http://www.kahanetzadak.com/hebportal/bg/hespedim.ht... ובאשר לתאי המוח שלי, עשי לי טובה, אני בקושי מסתדר עם אלה שיש, אני ממש לא צריך להחיות את אלה שכבר נפטרתי מהם. תודה. |
|
||||
|
||||
אז זהו! אתה יוסי ביילין! אז, כשנועם פדרמן הציע שפושעי אוסלו יתלו בכיכר, אחרי משפט כמובן, לקחת את זה ממש אישי, ועכשיו אני מבינה למה! בלי צחוקים- מה שאתה עושה זו הדרך הקלאסית של השחרת פנים והוצאה מהלגיטימציה של הדיון הציבורי על ידי עיוות (מודע?) של מה שנאמר. נועם פדרמן לא אמר שצריך לתלות את *תומכי* אוסלו. מזה יכול להשתמע שהוא רוצה לתלות חלק נכבד (ושוטה למדי..) מאזרחי מדינת ישראל. אלא את *מתכנני* אוסלו אשר עברו לדעתו על כמה וכמה חוקים של מדינת ישראל, שהעונש הקצוב עליהם הוא מוות, וגם זה אחרי משפט. זה דווקא מתאים שבדיון על הרב כהנא מתרחשת דוגמית in vivo של מה שעשו לו במשך כל חייו. איך אומרים - השנאה מקלקלת את השורה. |
|
||||
|
||||
כן, לקחתי את זה אישי. אני מניח שלתלות את יוסי ביילין - אחרי משפט, כמובן - זה בסדר בעינייך. למה, בעצם, צריך משפט אם גזר הדין כבר ידוע? אפשר לחסוך הוצאות ולפעול בהתאם למה שתורתנו הקדושה כבר הראתה במקרים שונים בהיסטוריה. זה החלק היפה במה שקורה כאן. תחת האיצטלא של אהבת ישראל, ערכים יהודיים ושאר המלים היפות, מתחבאים אנשים שרוצים לתלות בכיכרות. מזל שלפעמים הם מתבטאים בקצת פחות כשרון ממך, זה נותן אפשרות להציץ לאן "אהבת ישראל" הזאת רוצה להוליך את כולנו. מאותה סיבה הודיתי לך על הציטוטים שהבאת מפי הרב כהנא: כשמתרגמים את האידיאולוגיה שלו לשפת המעשה יותר קל לראות כמה היא מתועבת. את צודקת שמר פדרמן לא הציע לתלות אותי באופן אישי, טעיתי והטעיתי כשאמרתי "תומכי אוסלו", ואני מתנצל. לעומת זאת, שמעתי מפי אחד מאחייך האידיאולוגיים שאני "גרוע מערבים", ובאותה נשימה כמעט שהערבים הם כלבים, ומה הרבותא בלתלות כמה בעלי חיים ירודים כמוני לתפארת צור ישראל וגואלו? |
|
||||
|
||||
זה מה שפדרמן אמר, אתה יכול לחשוב שאתה נגד עונש מוות ותליית אנשים, אפילו אם הם רוצחים סידרתיים. אפשר שלפדרמן תהיה דעה אחרת בקשר לעונש מוות. אבל ''למתוח'' את דבריו כדי להעמיד אותו באור של רוצח המונים, זה לא ישר, וזה לא לגיטימי. לא הייתי טורחת לדייק אותך אם לא הייתי חושבת שזה מה שנעשה באופן שיטתי לפעילי הימין הקרוי קיצוני. אחר כך באייל מלגלגים על איך תשעים וחמישה אחוז מוציאים שם רע לכל הימנים הקיצוניים. הרי כל ההצעה לכתוב מאמר על הרב כהנא באה מכך שדובי היה משוכנע שהרב כהנא קורא להרוג ערבים לארוחת בוקר. כמו כן הרבה ממה שהאיילים כותבים כאן, נובע מ''ידע'' מהסוג הזה. מה שאני מנסה במאמרים הללו הוא בסה''כ להעמיד דברים על דיוקם. זה שהדעות של הרב כהנא אינן לטעמך יכולתי איכשהו לנחש. גם בעיני, מה שאתה רוצה לעשות לחלק מבני עמך ולארצך, מתועב ומסוכן. אולם אני לא מאשימה אותך בהתחפשות אלא מתייחסת באופן ענייני. אשמח אם במקום ל''קרוא בשמות'' תגדיר באופן ברור מה נראה לך מתועב ואם אפשר, תנמק. אז אפשר לפתוח דיון, אם בא לך כמובן. |
|
||||
|
||||
הנעלבין ואינן עולבין, שומעין חרפתן ואינן משיבין, *עושין מאהבה ושמחים ביסורים* ... |
|
||||
|
||||
מהם 'יהודים של ממש'? |
|
||||
|
||||
"אין תולים או מענישים [אחים] על טעותם" "גם לי נראה מתאים לכנותך תינוק שנשבה." "מתי, לאחרונה, ביקרת.. אצל יהודים של ממש?" המונח העברי המתאים הוא עכירת האווירה (שנשמע לדעתי הרבה יותר קולע מהמונח האנגלי, "muddying the water"). בחיי, אני יכול רק להפנות אותך ואת הצופים אל תגובה 114516, ולשאול: האם זה מאפיין כזה בלתי-נפרד של הקיצוניים באשר הם? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |