|
||||
|
||||
הייתה כאן התייחסות צפויה להיטלר. כשמדברים על היטלר, בדרך כלל חושבים על היטלר של מחנות הגזים. בראשית דרכו, הגם שהוא היה קיצוני מאוד בכל מובן, הוא בכל אופן לא הגיע לשיאי הרשע של מלחמת העולם השנייה. יהודים יכלו לחיות בביטחון כלשהו בגרמניה בין 33' ל-38' (עד ליל הבדולח) ולמרות המגבלות הקשות, ההחרמות והיחס המשפיל, ומחנות הריכוז (לא ההשמדה!) בגרמניה שנשלחו אליהם אנשים כבר אז, אם היטלר היה מסיים את דרכו באותה תקופה, היה יחסו ליהודים נשאר אפיזודה היסטורית שחשיבותה אולי פחותה מה"העלמות" הסיטונאיות של יהודים תחת שלטון החונטה בארגנטינה. לגבי היטלר המאוחר, הכהניזם, אף שהוא משוקץ בעיניי, אינו מצדיק בשום פנים את ההשוואה אליו. |
|
||||
|
||||
כדאי לזכור שכהנא, להבדיל מהיטלר, נבלם בשלב הרבה יותר מוקדם, ז"א אי אפשר להשוות את כהנא להיטלר שאחרי 33 (ובטח לא 38) משום שכהנא מעולם לא הגיע לשילטון. |
|
||||
|
||||
כן, אבל כהנא נבלם, במידה רבה, כ''לקח'' מהשואה. את החוק שמנע את בחירתו בפעם השניה לכנסת הסבירו, במידה רבה, ע''י השוואות לנאצים. |
|
||||
|
||||
נכון, ולכן אי אפשר להסיק מסקנות מההבדלים בין כהנא המאוחר להיטלר המאוחר, אלא רק מההבדלים וקווי הדמיון בין כהנא המוקדם והיטלר המוקדם. |
|
||||
|
||||
טוב שאף אחד לא קם וצעק אז: גודווין! |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |