|
חזרתי מטיול בהרי אילת ומצאתי שלל תגובות למאמר... אני מתנגד למדיניות הבנייה צמודת הקרקע במרכז הארץ, ובמיוחד מרגיז אותי כיצד שרון ביזבז עשרות אלפי דונמים קרקע כדי לקדם אינטרסים פוליטיים צרים. ייתכן שבסופו של דבר היה הכרח לבנות, אך בבנייה לגובה קרקעות אלו היו מספיקות לשנים רבות יותר. מדוע שרון נמנע מכך? כדי למחוק את הקו הירוק. לגבי כביש חוצה ישראל - עד ששרון הגיע למשרד הבינוי והשיכון, הפרוייקט היה רדום. זו תוכנית כבר משנות השישים, אך שרון הוא שהחיה אותה. בנימין בן-אליעזר - שר השיכון של ממשלת רבין - פשוט המשיך את שרון, אך אני מסופק אם הכביש היה נסלל לולא התערבות שרון לטובתו (ולרעת הציבור). הייתי כותב מאמר דומה (או התייחסות במאמר עצמו) גם על אהוד ברק, אם היו לי מספיק דוגמאות. באופן כללי, גם מר ברק אינו מתעניין באיכות הסביבה, (לא רק לגבי יער שקד, אלא גם לגבי "שמורת הטבע" הפלסטינית שהמציא נתניהו, פריצת דרכים מאסיבית בגבול הצפון ועוד), אך עם זאת - דומה שיחסו של שרון לנושא הוא כל-כך עויין שמן הראוי לכתוב על כך.
|
|