|
||||
|
||||
את התגובות לזה ראית? בעיני האוייב הוא הקהל המריע. מילא שבת אדם עולה על במה ומשתינה משם בקשת על הקהל, וזה בא כדי להביע משהו. אבל כאן- השתן הוא המסר. אז ממה הם מתלהבים, מאות המגיבים? הרי את זה יש בכל משתנה ציבורית. רק שעל הדלת שם כתוב "00", ולא "אמנות". |
|
||||
|
||||
במחשבה שניה, אולי לא הוגן שהלינק הזה הובא לכאן. ועוד יותר לא הוגן מצדי להגיב עליו. הרי זה לא מה שנבחר ע''י אוקפי להיות כאן. וזה לא משנה את השיר על ליאונרדו (אלא אם הפרספקטיבה לגיטימית כאן. כי השיר פתאום נראה מעולה, בהשוואה לסיפור על הפירסינג). בקיצור, אם המערכת רוצה להוריד את הלינק של האלמוני, ואיתו את תגובותיי- אין לי בעיה עם זה בכלל. |
|
||||
|
||||
ממעט התגובות שסימפלתי הצלחתי לראות שרובן מכתירות את היצירה הזו בתוארי גאונות וענקיות. אני לא מפקפק לרגע בשיפוט המגיבים שם, אבל יש לי שאלה. אם כך שופטים יצירה כזו, גבוהת מצח שמשחקת הפוך על הפוך על הפוך בנמיכות קומה, כיצד ישפטו שיר קטן ועתיק כמו זה: הבה נפשוט בגדינו, רבת החן, ויחבוק נא גוף עירום בעוז גוף עירום ויגפף. אל יחצוץ ביננו דבר! חומת [מלכת אשור] לי זה האטון הרך, בו עריתך תכסי. פה אך פה ידבק וחזה אל חזה! על היתר - הס! כי נפשי מאסה התאבים למלל. כתב המשורר הרומי פאולוס הסילנטיריוס, מאה 6, תירגם בנציון בנשלום. סקס זאת לא המצאה של המאה ה21, כפי שרבים נוטים לחשוב. בוטות מינית איננה רעיון שנולד בשינקין פינת אלנבי, כפי שאחרים מוכנים להישבע. יש מקום לזה ולזה, ואני מקווה שמי שמהלל חורי תחת וטבעות וגינליות, טועם לפעמים גם מטעמים אחרים, סתם לשם הגיוון. |
|
||||
|
||||
קראתי את ה"פרוזה" בלינק וקראתי את השורות של המשורר הרומי (דרך אגב האם זה באמת המאה ה-6 לסהנ?) ואני אף שייך לאלו שהפרובוקציות המילוליות באמת מפריעות להם (ענין של גיל אני חושב). וקראתי את השיר שוב והוא בכ"ז נראה לי מעולה. אני לא מבין גדול בשירה, אבל ברוב השירים שאני רואה, איני מצליח לצלוח את גבול השורות הראשונות. פה הטריק של ההתיחסות לליאונרדו תפס אותי והייתי סקרן מה עוד יסופר עליו וכך הגעתי לדברים שהיא רצתה בעצם להגיד על עצמה שהיו מקושרים יפה מאוד למה שנאמר על ליאונרדו (ולא מודבקות ברוק). מאחר וקריאת שירים היא סובייקטיבית אני חושב שהשיר של נועה יותר "טוב" (לי) מהשיר של הסילנטיריוס. השיר הרומי בקריאה שלי הוא מפגן של כוחנות מילולית תחת הנושא האירוטי (ע"ע פרובוקציה) ואילו השיר של נועה מנסה להגיד משהו על מציאות שלא גזורה מסרט הוליוודי. אם המשהו הזה הוא "אנגסט קיומי" והוא מבוטא בצורה שאינה גוררת אותו לקיטש או בדיחה, בעיני זה ראוי לשבח. נדמה לי שגם גתה כתב על אנגסט קיומי ("ככה זה גאונים, מוכשרים והכל", בואו לא נתפוס את העבודה של הזמן וניתן לו להחליט אם נועה היא גתה חדש או לפחות דוד אבידן). |
|
||||
|
||||
הרוב הגדול של התגובות ב"במה" הוא מסוג ה"וואו". לעומת זאת מספרן של התגובות לסיפור ההוא, 160 כשבדקתי, הוא באמת חריג. אין, אין כמו פירסינג במקומות הנכונים כדי לעורר עניין. |
|
||||
|
||||
אסתי, בחייך. את יכולה להגיד שהסיפור ההוא הוא בדיחה לא מוצלחת, או שהשיר לא מצא חן בעיניך. אבל את הקביעה ''משתינה בקשת על הקהל'' הייתי שומרת למקרים חמורים הרבה-הרבה יותר. |
|
||||
|
||||
זה בסדר, יש לי בסטוק קביעות חמורות יותר לאותם מקרים חמורים יותר. בחיי. |
|
||||
|
||||
זו זילות של מושג ההשתנה, אסתי, עד כמה שלא חשבתי שאתפס באמירה כזאת. יש אמנים שמשתינים פיזית, ויש אמנים שמבזים את הקהל באמת. שוב - הסיפור הזה, תגידי שהוא גרוע, אבל חמת הזעם הזאת לא מובנת לי. מבחינתי זה לא שונה בהרבה מההתבטאויות של עופר גורדין. |
|
||||
|
||||
אפשרות: מהיום אכתוב בכותרת פה למעלה "אמנות". זה ישחרר אותי מהצורך לשמור על רמה סבירה, או לענות לטענות צודקות או לא צודקות. וגם מלה כמו "שתן" תהיה פשוט דוגמה לעוז רוחי היוצר. ואני לא אצטרך לחשב אם להגיד "שתן" "פיפי" או "מי רגליים". כן, אולי הסיפור של נועה הוא לא השתנה בקשת, או השתנה בכלל. כן, אולי הגזמתי. ואולי לא. איך בדיוק את מודדת את הדברים האלה? במטרים? בקילוגרמים? בכוחות סוס? התגובה שלי ביטאה הרגשה, זה הכול. זו ההרגשה שלי, מה לעשות. לך הסיפור נראה פחות נורא? (פחות נורא ממה?) יופי לך. בכל מקרה, כבר אמרתי שאני מצטערת שהיגבתי בכלל על הסיפור שבלינק, שהוא לא מה שמערכת "אוקפי" הביאה לכאן. ולכן, בעוד שאיני יכולה לקחת בחזרה את תוכן הדברים, כי -מה לעשות- כך אני חושבת, בהחלט הייתי לוקחת בחזרה את עצם התגובה. ולכן אני גם לא רוצה להמשיך לדון בסיפור. להתראות בשמחות. |
|
||||
|
||||
לא, חשבתי יותר על כנס האיילים שיתקיים בעליית הגג שלך. תתני הודעה גדולה באייל כשזה יקרה, נכון? |
|
||||
|
||||
יש איזה דבר שאנחנו לא יודעים? שתפו אותנו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |