|
אם כוונתך ב"אינו מטופש" היא שאדם ישתכנע מהקמפיין באופן רציונלי, אז הרי לך סיבה טובה לכך שזה דווקא לא יקרה:
אבל מה יש לומר, כל קמפיין פרסומי שיפנה להגיון אחת דרכו להיכשל. פנייה בוטה לרגש, לעומת זאת, (ותעיד על כך הארייט ביצ'ר-סטואו) עבוד תעבוד. וזה לא משנה אם המטרה היא צודקת ונכונה (כמו במקרה של העבדות) או שהיא עדיין טעונת-הוכחה (כמו במקרה דנן).
חוץ מזה, אולי הקמפיין לא מכוון להוזיל או לפגוע, אבל מסתבר שבעיני רבים – ולא רק אירגונים יהודיים – הוא מוזיל ופוגע. מאותה האנלוגיה (יחס ליהודים = יחס לפרות) ניתן גם להגיע למסקנה שאם לשחוט פרה שרועה אצלך בשדה פעם בשנה זה בסדר, אז גם להרוג יהודי או שניים זה לא נורא כל כך, כי זו הרי לא מכונת-השמדה. אבל ישנן מטרות שכנראה מקדשות את האמצעים בעינייך, וזו מן הסתם אחת מהן.
ונקנח בגודווין: היטלר עצמו לא רק שאהב בעלי-חיים, אלא אף היה צמחוני לפחות תקופה מסויימת בחייו. (הממם. מעניין כיצד יגיבו הצמחונים לקמפיין פרסומת שכזה? שימי לב שאין הכוונה כאן להוזיל ולפגוע, אלא להמחיש עד כמה אין קשר בין מוסר למזון.)
|
|