|
לא מסכים פעמיים: 1. לדעתי כבר הבהרתי עצמי, שאפילו אם מדובר במעשה נפשע, אני נגד תיקון באמצעים נפשעים. 2. סיפוח של שטח שלא היה בו אף אחד אינו נראה לי מעשה נפשע כל כך. לדעתי, מעולם לא היתה כוונה לספח את כל השטחים. מטרת רוב היישובים היא למנוע רצף ערבי, כדי ליצור מציאות פוליטית מסויימת המכריחה דו-קיום, אבל בפירוש לא סיפוח. חוץ מזה, לשיטתך, אנחנו צריכים לקפל את המזוודות ולהתפזר כולנו מחר, כי גם אנחנו התחלנו כמיעוט עם כוונות סיפוח, ובמקרים רבים לא התיישבנו במקומות ריקים אלא גירשנו את התושבים הקודמים משם.
אבל אני חוזר שוב לויכוח התפל הזה, שכפי שאמרתי קודם לא מקדם אותנו לשום מקום. אפשר לצעוק מצד אחד "זכות אבות" ומהצד השני "פשע מוסרי" עד שהגרון ניחר, ושלא נשאר שום דבר פרט לשנאה. מה שחשוב זה לבדוק איזה פיתרון יביא יציבות ושגשוג, ולא כזה של "צדק היסטורי". פיתרונות של צדק היסטורי בד"כ רק הביאו למלחמה הבאה מהר יותר, כי אחד הצדדים נפגע מכך שהצדק לא היה איתו בפעם הקודמת (דוגמה בולטת: הפיצויים שנדרשה גרמניה לשלם לאחר מלה"ע הראשונה).
|
|