בתשובה לדובי קננגיסר, 29/01/01 22:08
על חיוביותה של החרות השלילית 15266
א. אנחנו לא ארה"ב,וטוב שכך.
ב. אני לא תומכת בכפיה דתית,אני מתנגדת להצהרות על מהפיכה חילונית,יש הבדל.
ג. לשם הספורט: כמה בתי קפה כשרים יש בתל אביב,לדעתך?
ד. בקשר לג- זו לא הבעיה שלי (כאילו,זו גם,אבל הטענה שלי כואבת הרבה יותר): אין לי בעיה שכל בעל עסק יחליט כלכלית לעצמו,יש לי בעיה עם קריאה (והיתה כזו) להחרים מוצרים כשרים (!!!) וקריאה לפתוח מקומות לא כשרים. חבל שזה לא צורם לך,גם.
על חיוביותה של החרות השלילית 15457
1. אנחנו גם לא איראן, וטוב שכך.
2. הסטטוס קוו כולל בתוכו כבר כיום כפייה דתית למכביר.
3. אינני תל-אביבי, אבל נניח שאף לא אחת - מדוע הדבר קורה, לדעתך? אולי פשוט אין שוק לבתי קפה שלא עובדים בשבת?
4. צורם לי? להפך! אני משתדל לקנות מוצרים ללא הכשרי בד"צ למיניהם (אין שום סיבה שאתמוך בכספי במוסדות העלוקתיים הללו), ואני בהחלט שמח לאכול במקומות לא כשרים. זו האחרונה אינה עמדה אידיאולוגית. זו עמדה קולינרית. יותר טעים, מה לעשות? גם יותר נוח לי לצאת למסעדות בסופי שבוע, ולא באמצעו.
הקריאה שלא לרכוש מוצרים עם הכשר בד"צ תעלם בו ביום שקריאות כמו שלך, לכפייה דתית, יעלמו גם הן. בסך הכל תגובת נגד. הנסיון שלך להציג את דעותיך כהתגוננות הוא, במקרה הטוב, בלתי מבוסס. לא יכול להיות שהתגובה היא הסיבה.
על חיוביותה של החרות השלילית 15462
א.נכון.
ב.הסטטוס קוו הם חמשת הדברים היחידים שאינם חילונים, מתוך שלל חוקים, במדינה של דתיים וחילונים.
ג.יש שוק. ואם אין-אז שלא יפתחו, אבל אתה היית זה שאמר שהכלכלה תשמור עלי. אז אם אני לא מספיק שוק נגזר עלי לא לצאת לבלות? אתה יכול לומר שכן,כמובן. אני מניחה שתאמר. אני שוב ממליצה על מסך הבערות של רולס.
ד.כל הכבוד לך. אל תקנה מוצרי בד"צ כי הם עלוקות, אבל גם אל תספר לי שכל שאתה נלחם עליו זו זכותך להיות חופשי, ולא, חלילה, אי אילו רגשות שאהבה אינה הכותרת שלהן.
סתם בשביל הקטע 15496
בשכונת מגורי (נווה-שאנן בחיפה) יש לפחות שני בתי קפה כשרים שסגורים בערב שישי. מסתבר שכאשר יש שוק אז זה עובד, בלי חוקים ובלי מצוות, רק ''כוחות השוק''.
סתם בשביל הקטע 15549
גם בשנקין, מעוז החילוניות האשכנזית יש בית קפה כשר(קממבר שמו אם אני לא טועה), ואני אפילו די מחבב אותו, אפילו שהוא לא מגיש בייקון לארוחת הבוקר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים