|
||||
|
||||
אתה נתת הגדרה אופראציונאלית למונח ''עם'' ועל פי זה קבעת כי היהודים אינם עם כי אם דת. ואם אמשיך את קו המחשבה הזה, אזי מדינת היהודים היא מדינה של הדת היהודית. לכן הדת צריכה להיות פומבית. אני מנחש ניחוש פרוע שאתה בעד מדינת כל אזרחיה. הויכוח בינך לבין גילית מתחיל כאן. בערכים הבסיסיים. זה לא קשור לדמוקרטיה או ליברליות. |
|
||||
|
||||
אכן, אני תומך במדינת כל אזרחיה. הסבר לי כיצד מדינה יהודית יכולה להיות דמוקרטית ושוויונית. |
|
||||
|
||||
ערכים דמוקרטים: ריבונות העם שלטון החוק ערכים דמוקרטים+ליברלים: שוויון שלטון החוק עם הערכים האלה אין למדינה יהודית בעיה. או שלא צריכה להיות בעיה. לא ביקשת מדינה ליברלית אז אני לא אכניס את הערכים הליברלים. ואם ישנה התנגשות - חוק השבות וכו - כמובן שאעדיף מדינה יהודית. זאת החלטה ערכית. הוויכוח הוא ערכי. לא על אמת מוחלטת. מה הטעם להתווכח על ערכים? |
|
||||
|
||||
ספציפית ביקשתי שוויון. הסבר לי כיצד מדינה יהודית יכולה להיות שוויונית. אם הבנתי נכון, אתה מעדיף את מדינת הלאום שלך על פני מדינה דמוקרטית? רק שנבין. |
|
||||
|
||||
אני מעוניין במדינה דמוקרטית עד כמה שניתן. ואם ישנה סתירה בין מדינה יהודית לשיוויון - אני אצדד במדינה היהודית. אבל שוב, אני בעד תחבורה ציבורת בינערונית בשבת. אני לא חושב שזה סותר את ערכי המדינה היהודית. אז צריך לרדת לפרטים. יתכן ואני אסכים איתך לגבי מקרים מסויימים בעוד גילית או חרדי יחשוב אחרת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |