|
||||
|
||||
מי כן מדבר על הזרמים החשמליים בראשו? גם הבלבניסטים מסיקים את הדעות מתוך ההתבטאויות והמעשים. הם (אנחנו) רק לא מניחים שהפוליטיקאי מדבר בכנות. (אני יודע שאותך אני בוודאי כבר לא אשכנע; אני מנסה לפחות למנוע מקוראים אחרים תמונה קריקטורית שלנו. בוודאי לא יהיה פורה במיוחד להיכנס דווקא כאן לויכוח). |
|
||||
|
||||
''זרמים חשמליים'' - כוונתי לדעות וכוונות ולא למספר הוולטים שנמדדים בפוליגרף. כשהמנהיג אומר משהו אותי מעניין למה יובילו הדברים האלה. כשהוא עושה משהו אותי מעניין אם זה מעשה רע או טוב מנקודת ראותי. ורק אם הוא אומר שיעשה משהו בעתיד אני מתחיל לחשוב לנוכח ההכרות שלי עמו אם יממש את דבריו, אבל זה פחות חשוב כי הדברים לא מתפתחים תמיד לפי כוונות אומריהם, ויותר חשוב לשפוט לפי ההגיון שלי, ולא לפי כוונות מישהו אחר, למה יובילו הדברים. קבלת מפת הדרכים, אמירה בזכות מדינה פלשתינית, אלה יותר מכוונות. אלה ממש מעשים. |
|
||||
|
||||
כוונתי, כשאני מדבר על חוסר החשיבות והרלוונטיות של "הזרמים החשמליים בראשו של שרון" הודגמה בראיון עם מתיישבת מהישוב חומש שבשומרון, ששודר בחדשות הערב. המתראיינת אמרה שאינה יודעת מה מתרחש בראשו של שרון, והיא מקווה שכוונתו היא לומר אמנם "כן" אך לצפות לכך שהיריב יאמר בסופו של דבר "לא". בצורה כזאת רעיונות "מפת הדרכים" לא יתממשו, אך האשמה לא תוטל עלינו אלא על האויב. בשמעי את הדברים שאלתי את עצמי: מדוע, בעצם, היא "מקווה" ? אני יכול להבין תקווה שלה שהיריב יאמר בסופו של דבר "לא", וכך לא תתממש מפת הדרכים שאין היא רוצה בה, אבל מדוע היא מקווה ששרון רוצה בזה ? האם היא מצפה שמחשבותיו יעברו בדרך של טלפתיה או משהו על טבעי כזה לראשו של היריב וישפיעו עליו להגיד את ה "לא" ? אם באמת העתיד תלוי במה שיאמר הצד השני, איך כוונותיו של שרון משפיעות על העתיד, ואיזה חשיבות בכלל יש להן ? |
|
||||
|
||||
אני לא ממש יודע מה חשבה המרואיינת, אבל הנה דרך אחת לפרש את דבריה: העתיד לא תלוי רק במה שיאמר הצד השני. הדברים שיקרו תלויים גם בשרון, לפחות במידה מסוימת; לכן טבעי מצידה לקוות שרצונותיו של שרון תואמים את אלו שלה. |
|
||||
|
||||
כן. העתיד תלוי גם במה שרוצה שרון כי סביר שפעולותיו בעתיד ייעשו לפי רצונותיו. אבל כאן דובר על ניתוח מעשה מסויים שהוא עושה בהווה (לפחות כך אני הבנתי). הרצונות שלו, שכאמור ישפיעו על מעשיו בעתיד, לא משנים את מהות המעשה הזה שאותו מנתחים, והמעשה משפיע כפי שהוא משפיע בלי קשר לכוונות של שרון. |
|
||||
|
||||
אני מסכים עם המשפט האחרון שלך. אני לא חושב שזה בסתירה לדבריה של המתנחלת שהבאת. היא דיברה (להבנתי) על המעשה הנוכחי כי עניין אותה מה אפשר להסיק ממנו על כוונותיו של שרון, ולא בגלל שכוונותיו של שרון משנות את המעשה עצמו. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לא. כמו שאמרתי באחת התגובות קודם, אני מתבסס רק על מה שאתה הבאת בשמה. אבל אם הדיון התכנס לסוגיה של מה חושבת אותה מתנחלת ספציפית, נדמה לי שאין כאן עניין לציבור... |
|
||||
|
||||
הערתי התבססה על כוונתה כפי שהבנתיה מתוך התרשמות מדברים ששמעתי ישירות ממנה. אם כוונתה אחרת ממה שהבנתי, ברור שהערתי מתבססת על הנחה לא נכונה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |