|
||||
|
||||
ציינו במחקר מה קורה לאזורים האחרים במוח הבודהיסטי, האם גם הם מתפקדים במלוא הקיטור כמו "אזורי האושר"? |
|
||||
|
||||
שמעון, פעם, בתגובה 40103 כתבתי על חוקר קנדי שבדק את הפעילות המוחית של נזירים טיבטיים ונזירות (פרנציסקניות?) בשעת מדיטציה ותפילה. הוא גילה שכשהם נמצאים בטראנס עמוק יש ירידה משמעותית בפעילות האזורים שקשורים ל"תחושת האני" או "ההבדל בין העצמי לאחר", וגם עליה בפעילות המערכת הלימבית (פעילות רגשית). המערכת הלימבית קשורה גם במחלת הנפילה. למשל, דוסטויבסקי היה דתי, סבל מאפילפסיה ודיווח על חויות של "התגלות". אני לא אומר שיש קשר ברור אבל מעניין לדעת. |
|
||||
|
||||
האמת היא שכל חלק של המוח יכול להיות מעורב במחלת הנפילה. כאשר המוקד הוא המערכת הלימבית, התוצאה היא מחלת נפילה מטיפוס מאד מסויים: אפילפסיה פסיכומוטורית, שהביטוי שלה אינו תמיד איבוד הכרה. לעתים הוא יכול להיות התנהגות מופרעת ולא מודעת, הזיות ריח, פרצי אלימות וכדומה. כמו בצורות ה'רגילות' של אפילפסיה, האדם אינו זוכר דבר מהאירוע. בהקשר זה מומלץ מאד לקרוא את ספרו של מייקל קרייטון 'The Terminal Man' (תורגם פעמיים לעברית, תחת שמות שונים: 'האדם האלקטרוני' ו'איש המסוף'). הספר עוסק בחולה באפילספיה פסיכומוטורית, בעל IQ גבוה במיוחד, העובר ניתוח להשתלת קוצב מוח בנסיון לשלוט על המחלה. מובן שהעסק משתבש. התוצאה מרתקת, כמו כל ספריו של קרייטון. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |