|
||||
|
||||
יש לי כמה שאלות: - למה מדברים על הרעש שמכניס המכניזם של הדיסק לאות, והרי הוא דיגיטלי? האם ייתכן שהרעש יהפוך 0 ל 1 ו/או להיפך? - האם ו/או למה לא מוסיפים כמה ביטים של תיקון שגיאות על הביטים של המידע. זה יפתור את הצורך להתחשב ברעש שנכנס בכל שלב - למה לא עושים הכל דיגיטלי (לעזאזל)? האות נקרא, ונשאר דיגיטלי עד לרמקולים? |
|
||||
|
||||
1. הכנסת "רעש" לאות: חפש בהודעות למעלה את ההסבר לגבי Dithering. 2. באותה מדה היית יכול לומר "למה לא מוסיפים כמה שטקרים של תיקון שגיאות למקרר". אין קשר בין שום דבר במשפט שלך לבין שום דבר אחר בו. 3. האוזן והרמקול הם אמצעים *אנלוגיים*. המחשב וה-CD הם אמצעים *דיגיטליים*, כלומר - הם שומרים יצוג *מספרי* של הצליל. ניסית פעם להאזין ליצוג מספרי? הנה לך דוגמית קטנה להאזנה ביתית: 6, 102, 416, 1020, 3400, 11002, 28042, 22468, 21354, 16890, 12142, 8196, 4096, 2048, 1024, 512, 256, 64, 32, 16, 8, 4, 2. זה היה קונצ'רטו למספרים זוגיים, ותודה שהאזנת לקול הדיגיטל, 256FM. |
|
||||
|
||||
אני אנסה שוב: 1. כשהאודיופילים מדברים על הרעש המכניס הקומפקט הלא איכותי לתוך הסיגנל, הם מדברים על רעש שנכנס לסיגנל הדיגיטלי, או לזה האנלוגי? (לפני , או אחרי הD2A) (נניח שהתשובה היא: לפני) 2. אז למה לא להוסיף ביטים של תיקון שגיאות למידע הדיגיטלי , ככה שאפשר יהיה לקרוא אותו בלי שגיאות גם כשיש במערכת רעש? (נניח שהתשובה היא: אחרי) 3. אם ככה , אז למה לא להשאיר את הסיגנל דיגיטלי *עד* לרמקולים, ורק שם לבצע את ה D2A? מקווה שהבהרתי את עצמי |
|
||||
|
||||
קומפקט דיסק שעולה $15 ומותקן בכל מחשב פושט יודע לקרוא דיסקים במהירות גבוהה במיוחד (הרבה יותר מהנדרש כדי לנגן דיסק שמכיל מוזיקה) בלי שגיאות. אתה הרי מתאר לעצמך שביט אחד של טעות כשמריצים תוכנה יכול לדפוק את כל התוכנה. מה שהאודיופילים טוענים הוא שנגני-דיסקים שונים מוציאים סיגנל אנלוגי שונה, וכמו תמיד בנושאי מוזיקה זה עניין של טעם. יש מי שיאהבו את הדרך שהמגבר קולנוע-ביתי שלהם מתרגם את הסיגנל מדיגיטלי לאנלוגי. האנינים יותר יגידו "פחחחח" ויטענו (בצדק מסויים) שכשקונים CDP במחיר של $2000, אתה מקבל DAC הרבה יותר מוצלח ממה שיש במגבר קולנוע ביתי שיודע לעשות עוד המון דברים. ואז הם יריבו על האם Meridian יותר טוב מהחדש של Marantz, ותמיד - אבל תמיד - יגיעו לויכוח על איזה כבל הכי מוצלח. אודיופילים זה עם מתיש. |
|
||||
|
||||
בהנחה שאתה לא מדבר על Dithering מדובר ברעש שמנגנון הדיסק עשוי להכניס לתוך האות האנלוגי לאחר ההמרה. Dithering זה רעש אקראי שמוכנס לתוך האות הדיגטלי כאשר מורידים (למשל) מעשרים וארבע ביט לשש עשרה. לא מומחה גדול בDSP אבל מה שהבנתי שפעולת העיגול שמתבצעת בירידה מעשרים וארבע לשש עשרה ביט עשויה לגרום לרצף של דגימות שהיו שונות אחת מהשניה במקור להתעגל לאותו ערך בגרסה הירודה. הרעש האקראי מכריח את הדגימות לזוז יותר ולמעשה נותן לנו יותר מהמידע המקורי... ובכל מקרה זה בהחלט נשמע טבעי יותר... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |