|
||||
|
||||
פרט למשחק הלשוני (פתטי אמרנו ?) לא הבנתי את התשובה כלל. כן, בעיני שירה צריכה לכלול (בין היתר) משמעות. שירה הבנויה על סמך אסוציאציות של הכותב, ושאינה מתחשבת כלל בנמען, היא בעייתית (אם להשתמש בהגדרה עדינה). מעבר לזה, שירה צריכה לכלול עוד כמה מרכיבים, ביניהם מרכיבים אסתטיים. אבל אלה לא מספיקים. |
|
||||
|
||||
מסוכנת למשטר? מסוכנת לציבור? מסוכנת בכלל? |
|
||||
|
||||
בעייתית במובן הגרוע ביותר שיש: היא משעממת. |
|
||||
|
||||
ומעניין שיש לחלקיה דעה די זהה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
"משעממת". אולי מה שמשעמם את עוזי ו. לא משעמם את מישהו אחר? יש כאלה שדווקא שירה לא מובנת, היא שמעוררת את סקרנותם. |
|
||||
|
||||
משהו אחר מעורר את סקרנותי - האם שירה "לא מובנת" שמעוררת לדעתך סקרנות היא באמת-ובתמים חסרת פשר (ולכן לא מובנת), או שמדובר דווקא בשירה שאפשר לפענח (ואם כך, האם נדרש לפענוח ידע שאין לקורא משכיל אקראי?) לגבי האפשרות הראשונה, אפשר להעסיק את המחשב שלי בכתיבת שירה במשרה מלאה; עם האותיות, המלים והמשפטים הוא כבר מסתדר, ורק עם המשמעות יש לו קצת בעיה. אם זה לא מפריע לך, אני יכול לשלוח כמה אלפי שירים להנאתך. |
|
||||
|
||||
ישנה קבוצה שנקרא oulipo (בצרפתית: סדנת לספרות פוטנציאלית (בתרגום חופשי מאנגלית) שאליה משתייכים מתמטיקאים, אשר טוענים כי הקשר בין ספרות (שירה ופרוזה) לבין מתמטיקה הוא קשר הדוק ולפיכך אפשר ליצור ספרות על בסיס עקרונות ומבנים מתמטיים. לדוגמא: כתוב שיר. מצא את כל שמות העצם בשיר. עכשיו החלף כל שם עצם בשם עצם אחר הנמצא מרחק של 7 מקומות במילון נתון. דוגמא נוספת: כתיבת סיפור ללא האות "E" (הדוגמא הזו נזכרת בספרו של סינג "סודות ההצפנה") נשמע מופרך? ייתכן, אך העובדה היא כי קיימת וחבריה כותבים ויוצרים. על האיכות כמובן, אפשר להתווכח.. אולי עכשיו הרעיון עם המחשב שלך לא נשמע כל כך דמיוני. דיוידי-ליימר: אינני חסיד של השיטה ומעולם לא ניסיתי אותה. מרבית האתרים הם בצרפתית (שאינני אמון על הבנתה), אז הנה שני אתרים באנגלית: אתר (עם קישורים לשירים על פי השיטה): ועוד אתר: לבריאות |
|
||||
|
||||
אני לא חסיד של תרגילים טכניים בשירה. אגב, מן ההודעה הקודמת שלי ניתן להסיק שהמחשב שלי כותב את מרבית היצירות ב''במה חדשה'' (לאחר השבתת מנגנוני הכתיב והתחביר). ובכן, למיטב ידיעתי הוא לא. |
|
||||
|
||||
כל מי שקרא את Stand on Zanzibar של בראנר מוזמן להזכר במשפט הסיום (שלא יובא כאן מסיבות מובנות). |
|
||||
|
||||
אני הייתי בוחר דווקא בפרשנויות ''מיותרת'', ''משעממת'' או אף ''חסרת ערך'', אבל זה אני. מה שאתה כתבת - נו, היית רוצה. |
|
||||
|
||||
לדעתי, על פי השירים, שהופיעו באייל במסגרת השיתוף עם אוקאפי, את מחפשת רק משמעות ללא שירים. או אם נקרא לילד בשמו, מסר חינוכי. להורות לקורא את דרכיו בעולם. אפילו מחברי התנ''ך שמרו על עמימות מסוימת, שהוא ללא ספק ספר עם משמעות-מסר, כדי שיוכל להיות פתוח לפרשנויות למציאות המשתנה. אוקאפי לא דואגים לפתח הזה כמעט. בכל זאת, הרי בכל טקסט יש אין סוף משמעויות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |