בתשובה להאייל האלמוני, 16/04/03 0:08
הנה התשובה אליה התכוונתי 141407
א1. טעיתי; הכוונה לאות סתומה (נו טוף, ם) באמצע מילה, ולאות פתוחה (מ) בסוף מילה. על פי מקורותי, אין נצפ"ך חריגות בתנ"ך.

א2. אז יש תשובה?

ב. צר לי שאני מציק, אבל יש לי עוד שאלה שחייבים לשאול עכשיו או שתהפך לחמץ שעבר עליו הפסח: בקריאת התורה היום ("שור או כשב או עז...") ישנה תופעה לשונית נדירה, כמותה יש בחומש רק עוד שתיים. התדעו מהי?
ב. 142540
"וּבְקֻצְרְכֶם אֶת-קְצִיר אַרְצְכֶם, לֹא-תְכַלֶּה פְּאַת שָׂדְךָ בְּקֻצְרֶךָ, וְלֶקֶט קְצִירְךָ, לֹא תְלַקֵּט; לֶעָנִי וְלַגֵּר תַּעֲזֹב אֹתָם" (ויקרא כ"ג כ"ב).

התופעה הנדירה היא ההטיה של שורש ק.צ.ר.

(אם זו התשובה, אין לחשוש לחמץ שעבר עליו הפסח; החידה נשארת טריה עד חג הקציר).
ב. 142611
נחמד; אני התכוונתי לתופעה אזוטרית בהרבה, גם היא בפרשת העומר - כמה פסוקים קודם.

דרך אגב, כדי לקלוע למטרה כדאי להשתמש בחומש מוצלח, רצוי מסדרת "דעת מקרא" או נגזרותיה, ולא בטקסט הנפוץ באינטרנט.
ב. 143355
כל שאר הפסוקים בפרשת העומר נראים לי תקינים למהדרין. (פירוש: רוצים רמז).
ב. 143364
התשובה דומה לפתרון השאלה מתגובה 140132 , אשר ניתן בתגובה 141008

כמו כן היא דומה מאוד לפתרון החידה הבאה.
איזו תופעה לשונית משותפת לפסוקי התנ"ך הבאים:
שמואל א' א' 6
שיר השירים ה' 2
מלכים ב' ו' 32
התוכלו למצוא עוד 12 פסוקים להם משותפת אותה התופעה?

אני חוזר על המלצתי: כדאי להשתמש בחומש מוגה היטב.
הנה התשובה אליה התכוונתי 143717
דגש באות גרונית ("תביאו לחם תנופה", א דגושה)?
לבשן? 143724
מי עוד מסוגל לענות תשובה כזאת?
הנה התשובה אליה התכוונתי 143737
כל הכבוד
הנה התשובה אליה התכוונתי 143739
היכן יש עוד א' דגושות?
אם נודניק אז עד הסוף 143734
למרבה הםשרה ולשלום אין קץ

חומות ירושלם אשר המ פרוצים
אם נודניק אז עד הסוף 143738
כבר נתתי את כל הכבוד, אז סחתיין.
נשארו עוד כמה שאלות, לעבודה.

___________
לקהל הרחב: נדמה לי שיש כאן סוג של מר ו., אבל נחכה בסבלנות

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים