|
||||
|
||||
בעניין הריסת הבתים לצורך סלילת כבישים. יכולת הפגיעה ברמת חיים של אוכלוסיה במקום מסויים לצורך שיפור רמת החיים של אנשים ממקומות אחרים כמו סלילת כביש בתוך מושב במקום כביש עוקף, תלויה בראש ובראשונה ביכולת הכלכלית של התושבים ובכמות עורכי הדין שגרים במקום. לדוגמא, כשפתחו את התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, כמה מאות משפחות שגרות בקרבת התחנה הפסידו בירידת ערכי הנכסים שלהם כמה עשרות אלפי דולרים. כדי להקל במעט את הפגיעה במי שבחרו להמשיך להתגורר במקום נבנו מחיצות אקוסטיות בכבישים העולים אל המפלסים הגבוהים של התחנה ובבתים הסמוכים אליה אף הותקנו מזגנים כדי לאפשר לדיירים ללסגור את החלונות בלי לסבול מהחום. לעומת זאת כשרצו לבנות בצומת כפר שמריהו מחלף והיה צורך לקחת כמה מטרים ממספר חצרות ולקלקל את הנוף של 2 - 3 וילות, ע"י מחלף מכוער העניין נגרר במשך זמן רב בבית המשפט ובסופו של דבר הוחלט לבנות מנהרה בעלות גבוהה יותר. בקיצור זה לא משנה מי סולל את הכביש, בין אם זו מועצה איזורית או עיריה, מה שקובע זה כמה כאב ראש התושבים במקום יכולים לגרום להם. |
|
||||
|
||||
ברור שזה לא משנה מי סולל את הכביש. כל מה שאני אומר זה שכוחן של גני יהודה וסביון להתנגד ייקטן אם ייתבצע איחוד רשויות. |
|
||||
|
||||
לגבי גני יהודה אני לא יודע אבל בסביון מן הסתם חיים כמה אנשים בעלי השפעה שעלולים לסבול מצעד שכזה ולכן אני משער שהחלטה לסלול כביש ראשי שם תתקשה מאוד להתממש. מישהו אגב יודע מה קורה עם המשך נתיבי אילון לכיוון נתניה? |
|
||||
|
||||
אם בסביון יש אנשים כה רבי שליטה הם לא יתנו לאיחוד להתרחש מלכתחילה. אם הם לא יוכלו לעצור את האיחוד, הם לא יעצרו גם את הכביש. |
|
||||
|
||||
לא מחייב, עניין הזזת כביש דורש מאמץ חד פעמי, אחרי שהכביש העוקף יסלל אף אחד לא יבוא בדרישות להזיז אותו כך שיעבור דוקא במרכז סביון. אבל ישוב עצמאי וקטן במדינה שאין בה ישובים עצמאיים קטנים נתון כל הזמן ללחץ, כל מועמד לראשות המוניציפאלית המאוחדת ישים בקמפיין שלו את האיחוד עם סביון כמטרה נעלה ובסופו של דבר מישהו מהם יצליח. |
|
||||
|
||||
"ישוב עצמאי וקטן במדינה שאין בה ישובים עצמאיים קטנים" בישראל אין ישוביים עצמאיים קטנים?! "לא מחייב, עניין הזזת כביש דורש מאמץ חד פעמי, אחרי שהכביש העוקף יסלל אף אחד לא יבוא בדרישות להזיז אותו כך שיעבור דוקא במרכז סביון." אין שום מקום אחר לסלול אותו. או אם לנסח זאת אחרת, אין בו טעם אם הוא יהיה במקום אחר, שכן מטרתו היא לחבר את קרית הסביונים עם סביון וגני יהודה. כבישים עוקפים כבר קיימים. |
|
||||
|
||||
כוונתי הייתה שאם סביון לא תאוחד עם הערים שהיא אמורה להיות מאוחדת איתם בתכנון המקורי, העניין יעלה לסדר היום של תושבי האיזור מידי כמה שנים ולאורך זמן גם האנשים רמי המעלה שחיים בשכונה המפוארת לא יוכלו לעצור את התהליך המתבקש. מבחינת הכביש לעומת זאת, אם ירחיבו את הכביש העוקף ובכך ינתן פתרון כלשהו לבעיית תושבי יהוד המאחרים לעבודתם (גם אם הוא לא פתרון מי יודע מה טוב, לא שאני טוען שהפתרון של כביש מהיר במרכז סביון הוא כן פתרון טוב) ירד הלחץ להעביר כביש דוקא במרכז סביון. |
|
||||
|
||||
א) יכול להיות שהם יוכלו לעצור, ויכול להיות שלא, אך בכל מקרה דין האיחוד כדין הכביש. ב) הכביש העוקף נסלל לאחר שעלה הרעיון לסלול כביש מחבר לסביון ועדיין לא ירד הלחץ. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |