|
||||
|
||||
בבקשה: מתוך http://www.etzel.org.il/hebrew.html אתר האצ"ל: "אברהם שיין, שלום ז'ורבין ושלמה בן יוסף... יצאו השלושה לכביש המקשר את צפת עם ראש פינה וירו על אוטובוס ערבי שעבר במקום..." "ב6 ביולי 1938 ירד חבר הארגון, מחופש כסבל ערבי, אל השוק הערבי של העיר התחתית בחיפה. הוא הניח חבילה גדולה ליד אחד הדוכנים במרכז השוק והסתלק מן המקום. כעבור שעה קלה נשמעה התפוצצות חזקה, וכתוצאה ממנה נהרגו 21 ערבים ונפצעו למעלה מ50. שבוע ימים לאחר מכן, נערכה פעולה דומה בירושלים... מן ההתפוצצות נהרגו 8 ערבים ולמעלה מ30 נפצעו." |
|
||||
|
||||
פעולות אלו היו פעולות עצמאיות ולא קיבלו אישור ממפקדת האצ''ל הראשית (לפי האתר). עם זאת, אני מוכן לחזור בי מההצהרה החד משמעית שלא היה טרור יהודי לפני קום המדינה. |
|
||||
|
||||
מכיוון שחזרת בך (ועל כך שאפו) מההצהרה החד משמעית שלא היה טרור יהודי לפני קום המדינה, אז אין טעם לדקדק בקטנות, אבל בכל זאת, כדאי להעמיד דברים על דיוקם: ע"פ האתר, (כזכור, אתר האצ"ל, אולי לא ממש מפי הסוס, אבל בהחלט מפי גורמים באורווה), הירי של שלמה בן יוסף וחבריו על האוטובוס הערבי היה פעולה עצמאית שלא קיבלה אישור ממפקדת האצ"ל הראשית (אם כי היא קיבלה את האישור בדיעבד), לגבי הנחת הפצצות בשווקים האתר אינו מעלה טענה זאת. |
|
||||
|
||||
לפי האתר לפעולות טרור כנגד אזרחים היה אישור מהמפקדה הראשית רק למשך זמן קצר שהתחיל ממקרה שלמה בן יוסף. אישור זה הגיע לאחר התלבטויות רבות של ז'בוטינסקי ובוטל זמן קצר לאחר מכן. בשל אותו פרק זמן חזרתי בי מהצהרתי. |
|
||||
|
||||
זה עתה עלתה במוחי דרך אחרת להסכלות על פעולות אלו: בניגוד לבריטים שלהם היתה נוכחות שלטונית והנהגתית בא"י, כנגד הערבים לא היה יעד בלתי אזרחי מובהק, והיה צורך באיזושהי תגובה כנגד הפרעות. אין בכך כדי להקל בחומרתה של הפגיעה באזרחים חפים מפשע, אולם יש בכך כדי לפסול כל השוואה לטרור הערבי הנוכחי. |
|
||||
|
||||
עזוב, זה הכל פלפולים. מדובר בפעולות טרור חסרות אבחנה כנגד אוכלוסיה אזרחית אקראית. |
|
||||
|
||||
כמו שכתבתי ''אין בכך כדי להקל בחומרתה של הפגיעה באזרחים חפים מפשע'' אך הדיון החל במעיין השוואה של הטרור היהודי לפני קום המדינה לטרור הפלשתינאי בימינו, ועם השוואה זאת אני לא מסכים. |
|
||||
|
||||
הדיון לא "החל במעיין השוואה של הטרור היהודי לפני קום המדינה לטרור הפלשתינאי בימינו", הדיון החל בטענה שמי שמשתמש בטרור יכול להקים דמוקרטיה, והטרוריסטים היהודים של לפני קום המדינה שומשו כדוגמא. לא הייתה שום השוואה שכזו, ראה תגובה 139448. |
|
||||
|
||||
הטענה שמי שמשתמש בטרור לא יכול להקים דמוקרטיה (שקדמה להכרזה ההפוכה), החלה בדיון על הטרור הערבי. כדוגמת נגד הועלה עניין הטרור היהודי, לכן על אף שאין כאן השוואה ישירה, בכל זאת יש השוואה. |
|
||||
|
||||
יש השוואה אין השוואה, מה זה משנה? הנק' היתה שיש טרור שבעוקבותיו הוקמה מדינה דמוקרטית. אתה מסכים או לא? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |