בתשובה ליובל רבינוביץ, 20/12/00 1:00
קצת עובדות על גזעים 13750
יובל ידידי,

חן חן על תגובתך זו, ועל התיחסותך העניינית למאמר, ללא נסיונות מוראליסטים מיותרים.

ואם בגזענים עסקינן - הרי ששני המודלים המרכזיים, אותם תיארתי בתגובתי כלפי מר דנבום, אינם מתייחסים אל הערבי כאל \'אדם לבן\'.
המודל הגרמנו-לותראני רואה בערבי את האוריינטאלי השמי, אשר עימו ניתן אף להגיע להסכמים (ע\'\'ע מופתי) - אך אינו מגדיר \'גזע\' זה כ\'פאר היצירה\'. נהפוך הוא. הגרמנים במחלקת המחקר האוריינטליסטית של משרד החוץ הנאצי התרשמו רע מאוד מהערבי השמי, אך הדגישו את תכונתו החיובית היחידה: ציות למנהיג ושינאת הדמוקרטיה...

המודל היהודו-קלוויניסטי, המשותף בנקודות השקה שונות למודל האנגלוסאקסי רואה בערבי השמי אדם על תקן אינפנטיל, אשר זקוק ליד חזקה ומשליטה, על תקן הגננת החזקה בגן הילדים למבוגרים. בזיכרונות וביומנים שונים מתקופת השילטון המנדאטורי מצטיירת דמותו ותרבותו של הערבי השמי באופן עלוב במיוחד, וזאת אף בהשוואה לקבוצות נשלטות אחרות ברחבי האימפריה הבריטית.

הנסיון לטעון כלפי הגזעני בן אירופה כי מישהו שאינו אירופאי הינו אף \'לבן\' הינו מגוחך משהו, היות והמילה \'לבן\' מכילה בעבור הגזען האירופאי סממנים נוספים, מעבר לסממנים החיצוניים גרידא.
לכן במקרה נתניהו לא נותר אלא לקבוע כי הנ\'\'ל אכן מחזיק ודוגל במודל הגזענות היהודו-קלוויניסטית צפון אירופאית פאר אקסלאנס - ומכאן שהנ\'\'ל גזען למהדרין, כאמור - במהדורה היהודו-קלוויניסטית בלבד.

במהדורה הגרמנו-לותראנית אין מהווה מר נתניהו אפילו משקה לקינוח, היות וניסוחיו הינם \'עדינים ומתחשבים\' משהו, לא כל שכן \'גזעו\' של מר נתניהו עצמו, האמור לגזור עליו את כליונו.

שלך

אלכסנדר

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים