|
||||
|
||||
כל המשחקים הללו התפתחו ממשחקי הילדות. אבל הבעיה עם משחקי הילדות היא שבשלב כלשהו אחד הילדים צועק "טוב, אז אני עושה קסם ונופלת עליך פרה! (או מוס, לחליפין)", והילד השני אומר "אתה לא יכול לעשות את זה, וחוץ מזה, אני עשיתי כדור אש ששרף את הפרה, ועכשיו אני אוכל המבורגר צלוי, למרות שזה לא מוסרי ויהפוך אותי לאדם אטום לרגשות, לאנס ולרוצח סדרתי" (אהם, סליחה). אם אין חוקים לצורת ההתנהלות, הרי שמי שיתחיל עימות, יביא עד מהרה להפסקת המשחק. קח, לדוגמא, את ה-RD&D, אותם משחקים אוויליים בהם אנשים מבוגרים מסתובבים בתחפושות וחרבות מפלסטיק ועושים כאילו הם נלחמים אחד בשני - איפה כאן משחק התפקידים? אין חוקים, אין דרך התנהלות, אין דפי דמויות, ולכן הדמות שלך היא אתה עצמך. אתה לא יכול לנצח בקרב אם אתה עצמך אינך מיומן בשימוש ב"חרב" שלך (כפי שקרה לי כשניסיתי לשחק פעם אחת), ואינך יכול ליצור דמות שאינה דומה לך במידה מסויימת, או דמות חזקה יותר או מהירה יותר ממה שאתה באמת. את כל אלו מאפשרים החוקים למנוע - המגבלה היחידה היא שאתה לא יכול לשחק דמות חכמה יותר ממה שאתה באמת... |
|
||||
|
||||
אתה מסכים אתי שאנחנו כבר לא מדברים על מסחטת הכספים, נכון? משחק יכול להתנהל בלי חוקים, אם שר המשחק הוא מי שמחליט את ההחלטות. נכון, הדבר יכול לפגוע בחופש של הדמויות, אבל מצד שני הוא תורם בצורה ניכרת לדרמה, בשתי דרכים: המשחק מתנהל בצורה חלקה, ושר המשחק יכול לשלב התפתחויות דרמטיות. אין דבר שהורס רגע דרמטי יותר מגלגול קוביות. במקרה שציינת, במקום ששני הילדים יתווכחו אחד עם השני, יסביר כל אחד לשר המשחק מה הוא רוצה לעשות ("אני גורם לפרה להופיע מעליו", "אני שורף את הפרה עם כדור אש") ושליט המשחק מחליט, בהתאם לכוחן של הדמויות ולמה שנראה טוב מבחינה דרמטית, מה התוצאה ("הפרה מופיעה מעל ראשך, אבל אתה מספיק לצלות אותה בעזרת כדור האש שלך. למרבה הצער, גם פרה צלויה שוקלת הרבה. היא נופלת על ראשך, ומהמשקל העצום נוצר חור באדמה מתחתיך, דרכו אתה נופל היישר למאורת הערפדים שהרגו את הוריך לפני חמש שנים!") מה תגיד? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |