|
||||
|
||||
ענין נוסף: הזכרת בדברייך כי תקפותה של מסורת באנשים שמקיימים אותה. על ענין זה ניתן להתווכח (אף שכללית אני נוטה להסכים איתך), אך חנוכה הוא דוגמה מצוינת לכך. בזמן שהתרחשו מאורעות חנוכה, חנוכה כלל לא הוכר כחג. רק מאוחר יותר נקבע חג החנוכה, כך כותב הרמב"ם בהלכותיו. אין לי לפני את דברי הרמב"ם ולכן איני יכול לכתוב את מקורו המדויק. חנוכה הוא דוגמה מצוינת למה שקרוי ביהדות "תורה שבעל פה" קרי המסורות שנקבעו ע"י העם והתקדשו על ידו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |