ירד 135243
שיר יפיפה (סליחה על המילה) על חיים שתוצאתם תמיד היא מוות.
אני רואה במילה "ירד" הד לירידה רחוקה אחרת, ירידתו של יעקב ומשפחתו למצרים, ירידה אל מקום שבו יש שבר (במשמעות של מזון). שימו לב גם לביטוי "שיירה מצרית", אולי גם היא הד ל"אורחת ישמעאלים" זו שלוקחת איתה את יוסף מצרימה. בשיר שלנו האב אינו "צולל" על השיירה המצרית, הוא יורד עליה, ראו כיצד נתהפכה לה המילה. מירידה לצורך חיים זו ירידה של מוות.
האב מנסה ללמד בנו את מה שהוא יודע: את אמנות המלחמה. כשהוא מלמד את בנו להוציא חיים מן המטע, הוא איננו מלמדו אהבה, הוא מלמדו מלחמה, כאילו אין סס הנמר עצם מעצמיו של טבע הארץ. כאילו הוא האוייב. ואל אוייב זה הוא משלח חניתות בדמות קרס אכזרי הפוצע וטוחן עד מוות את הסס הזערורי. איך גיבור מלחמה זה שירד על המצרים יורד לכריעה אל נוכח האוייב שחזק ממנו, אל סס הנמר. והרי אם היה האב מבין את חכמת האהבה ולא יודע את אמנות המלחמה, היה מגדל במטעו את החרק שניזון מן הסס ופותר כך את הבעייה. אבל הוא לא למד אהבה, הוא למד מלחמה.
אין האב הזה יוצא דופן במקומותינו: ליד מקום מגורי נמצאת בריכת חורף יפה, עטורת עצי אקליפטוס. עוד מעט יפשטו עליה, כמידי שנה, עובדי התברואה של העיר השכנה וירססו אותה עד מוות, מותם של זחלי היתושים. הורגים תוך כדי כך את שאר דיירי הבריכה ומשמידים חלק גדול מן הצומח בה. באותו זמן ממש ימכור מכון וולקני את הגמבוזיות שניזונות מזחלי היתושים למדינות אחרות בעולם למטרה זו בדיוק.
הבית האחרון של השיר הוא גם שמו של השיר. הוא מנסה לבלף. בדיוק ההיפך ממה שהשיר עושה לדעתי. "בטרם תיארנו את מות האגס?" והרי זה בדיוק מה שהשיר שלנו עושה מתחילתו ועד סופו, מתאר את מות האגס. וכל מה שאמרתי עד כאן הינו הפתיחה למשל הזה שרבים מדי הם הנמשלים לו. ועל כך בבוקר אחר אם יזדמן לנו.

ועדיין לא דיברנו על אורחות שהובילו אי אז מכל טוב הארץ:בוטנים שקדים ושאר מיני צרי בושם ונכאת, לעומת השיירות של ימינו המובילות מוות ושאר מרעין בישין (ולא חשוב מה כיוון תנועתן בציר מצרים - א"י.)
בטרם תיארנו... 135245
זה באמת בטוי מעניין. ואני הרהרתי כאן, שאפשר להבין זאת כ"בטרם תיארנו לעצמנו", כלומר כשעוד השלינו את עצמנו שיש סכוי לנצח (את הסס, ובהשאלה- את הדברים האחרים, שברבדים האחרים.)

ניסית לדבר עם העיריה שישתמשו בגמבוזיות?
בטרם תיארנו... 135938
גמבוזיות?
השורה האחרונה כל כך מיותרת! מה רצית להגיד פה- שאת חלק מהחנונים שכותבים באייל בגלל שעמום או תסכול? נתפסת במערומייך בובהל'ה, בעירק היו מוציאים אותך להורג. גמבוזיות - לא יאומן. קחי סודה לשתיהה.
''נתפסת במערומיך, בובהל'ה'' 136072
אה! זה לא המקום הנכון!
המקום הנכון לתגובה זו הוא הסקר, בו, נכון לפעם האחרונה שהסתכלתי, 46 הצהירו כי אינם לובשים בגדים.
''נתפסת במערומיך, בובהל'ה'' 136073
למה אתה חושב שמי שלא לובש בגדים הוא ערום? חלק מהם לובשים סמרטוטים, וחלק אחר לובשים יצירות אמנות.
''נתפסת במערומיך, בובהל'ה'' 136077
אני מניח שבדקת זאת אישית.
''נתפסת במערומיך, בובהל'ה'' 136081
אהם אהם. מספיק.
''נתפסת במערומיך, בובהל'ה'' 136141
וואאאוווו!!!!כמה שנון בוביניו
''נתפסת במערומיך, בובהל'ה'' 136170
תגובה 136081

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים