|
||||
|
||||
טוב, אחרי הסבר מפורט כמו שלך, מה הפלא שלא הבנתי? |
|
||||
|
||||
בדרך כלל התשובה על שאלה כמו מה נמצא ב... היא פשוטה ואיננה דורשת הסבר. פשוט X נמצא לאחר Y. אלא אם כן אינך יודע מה זה אלוקים. האם זה המקרה? |
|
||||
|
||||
אני אף פעם לא הבנתי מדוע יש מערכת אלוקית אין סופית אחת. מדוע לפי ההגיון של אלוהים אין סופי, לא יכולים להיות אין סוף אלוהויות אין סופיות. |
|
||||
|
||||
כי אין מקום ליותר מאין סוף אחד. האם זה מובן? |
|
||||
|
||||
לא. למה אין מקום ליותר מאין סוף אחד? אין סוף מקום יכול להכיל אין סוף אינסופים לא ? |
|
||||
|
||||
זה כבר דיון בעומק המתמטיקה ובעומק הקבלה. אענה תשובה שהיא גם נכונה אך גם מבלבלת. לשאלתך: אין סוף מקום יכול להכיל אין סוף אינסופים לא? ברור שכן. וזאת בדיוק ההוכחה שיש רק אלוקים אחד. |
|
||||
|
||||
בלי מתמטיקה ובלי קבלה ככה זה גם תשובה טובה אני משער. |
|
||||
|
||||
אתה יודע מה זה? מה קרה ל"שלילת תארים" של הרמב"ם? (איפה משה דורון כשצריך אותו? עוזי ו.? מישהו?) |
|
||||
|
||||
אגב, נדמה לי שיעקב יזרעאלי (הוא לא אוהב שמזכירים את זה, אבל הוא גם רב, ולא רפורמי או משהו, אורתודוקסי) ממש לא מסכים איתך. בפורום ארץ הצבי: |
|
||||
|
||||
אולי זה נדמה לך אבל זה לא כך. לפני כן הקדמה קטנה - גם אותך ניתן להפוך לרב ב-6 חודשים של השתלמות - לכן המושג רב אורתודוקסי לא עושה אותו גדול הדור ולא עושה אותו צודק. ועוד שהוא מנסה לענות על קושייה שנחלקו בה ראשונים. ובקשר לענייננו אצטט את דבריו: "אבל, כפי שאמרנו, להודאה במציאותו של ה', אין ערך לפי חז"ל, ר' טרפון אף מרחיק וטוען שיש לראות בה כפירה. מפני שאמונה במובן של הודאה, דווקא מערערת על עצם היות אלהים עובדה. אלהים קיים בין אם אתה מודה בו ובין אם אינך מודה בו. קיומו אינו מותנה בך.......משום שהם מכוונים בהן לאל שקיומו מותנה באמונה בו, וזהו אלהים אחרים." אם עדיין לא הבנת ענה על שאלתי מהי לפי דעתך טענתו? ובמה היא סותרת את טענתי? |
|
||||
|
||||
את הדיבר "לא יהיו לך אלוקים אחרים אחריי" מכיר? לא? זה אומר שיש, אליבא דאייל האלמוני. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |