|
||||
|
||||
רק קצת הרחבה: התנועה עובדת עם נוער מכיתות ט-י"ב, ולאחר מכן ניתנת האפשרות להמשיך לש"ש. לאחר הש"ש ישנו גרעין הנח"ל, כאשר בשנתו השניה יש "פרק משימה", בו הקבוצה חוזרת להדריך בתנועה, ולהתנדב בקהילות בהן הגרעין אמור להמשיך לחיות לאחר השירות. השאיפה היא לחיים משותפים של הבוצה לאחר השירות, כאשר ה מתפקדים קודם כל כגוף אינדיוידואלי שמנסה לחיות בצורה שונה, ולאחר מכן בתרומה לסביבה בה הוא חיי ותוך כדי פעולה במקביל לתנועת הנוער, אם בהדרכה ואם בתכנון פעלויות או הנהלת התנועה. הקבוצות בתיכון הן איזוריות-שכבתיות (למשל י עמק יזרעאל וכו'), והן נפגשות אחת לחודש במפגש סופ"ש, בו מתקיימות פעולות בנושאים שונים. כיתות י-י"ב גם מתנדבות אחת לשבוע במרכזים שונים באזור מגוריהם. קבוצות עמק יזרעאל למשל, מתנדבות במרכזים שונים במגדל העמק, כגון בית השוקו, או בשיעורי עזר של אחר הצהרים. מעבר לכך יש גם כנסים שונים, שכבתיים או כלל תנועתיים בחופשים, בהם גמכן מריצים פעולות על נושאים נבחרים. ההדרכה של הקבוצות בנויה בדכ מצמד של שש ומדריך בוגר, לפעמים 2 שש, ולשיכבת י"ב 2 מדריכים בוגרים, כאשר הקבוצה מכוונת לקראת שנת שירות. מעבר לפעילות השנתית, ישנו גם ה"פרוייקט", שהוא התנדבות של שבוע במקומות שונים, בין אם במרכזים קהילתיים ובין אם בקיבוצים, בהן חייה הקבוצה למשך שבוע באותו זמן. זוהי הזדמנוךת גם לתרום באופן אינטנסיבי, ותוך כדי לעבוד על גיבוש הקבוצה. הפרוייקט גם מהווה מיני-מיני סימולציה של חיי הקומונה שלאחר מכן. שנת השירות כיום מתנהלת בשלושה איזורים- פנמיית כפר-גלים, פנמיית הדסה נעורים, וכמו כן, ישנה קומונה אחת אשר חייה במגדל העמק ותורמת שם לקהילה במקביל לקבוצות הבוגרות. הקבוצות הבוגרות בתנועה חיות בעיקר במגדל העמק, שם הן מריצות תוכניות שונות לשיפור איכות החיים ולחיזוק הקהילה בעיר (למשל, סמינרים שונים שמריצים חברי התנועה לבתי הספר, בית הקהילה/בית שוקו בשכונת נוף העמק, אשר נועד לחיזוק הקהילה במקום, וגם לספק פעילות לילדי השכונה ועוד פעילויות רבות ושונות). לעוד פרטים, ניתן לגשת לכתובת בה תוכלו למצוא יותר פרטים על חיי הקומונה של הקבוצות הבוגרות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |