|
||||
|
||||
גם בלי הגדר, הגדה כבר נהפכה לסיר לחץ, אך החברה הפלשתינית תוכל להמשיך ולהיות קשורה אלינו גם אם תהיה גדר. הגדר לא תמנע מעבר של פלשתינים לישראל אלא תאפשר בקרה ופיקוח על הנכנסים לעבוד אצלינו. אני באמת בור בערכי הימין האמיתי, אשמח אם תשכילני לגבי ערכי הימין ה*אמיתי* שרלוונטים לנושא, תוך הצגת דרכים פוליטיות הקיימות כיום ומבוססות על ערכים אלה. |
|
||||
|
||||
הנה הטיעונים שלי כנגד הגדר (מצוטט מהודעה אחרת שלי): א) פרט לחומת סין, כל הגדרות וקווי ההגנה בהיסטוריה הוכיחו עצמם כבלתי יעילים (קו מאז'ינו, קו בר-לב וכו') ב) איך מקימים גדר במרחב התפר כשהישובים היהודים והערבים מעורבבים זה בזה? מה עושים במקרה כמו בקא אל גרביה (בתוך הקו הירוק) ובקא אל שרקיה (מחוץ לקו הירוק)... התפוחים הרקובים בקרב ערבי ישראל (איני מתכוון להוציא רעה על ערביי ישראל, אך יהיה זה תמים להתכחש לקיומו של קומץ אשר כן מעוניין לתרום למאבק האלים) תמיד יוכלו לעזור לשכניהם ולקרובי המשפחה מהכפר הסמוך. ג) מדוע פתרון אשר יפריד משפחות, יהפוך את כל הגדה לסיר לחץ, ויפקיר את הפלשתינים לשלטון מושחת, נחשב יותר הומני ומוסרי מטרנפר מרצון? ד) האם לאחר שסיר הלחץ הזה יתפוצץ (וזה יקרה לאחר שהפלשתינים יוכלו להתחמש ללא הגבלה, וגם לאחר שאוכלוסיתם תגדל משמעותית) הגדר המסכנה תוכל להגן עלינו מפני צבא אמיתי? ה) איך מונעים מאדם עם מוטיביציה לפגע, לפגע? מדוע שגדר תעצור אותו? הרי גבול מוגדר ורשמי לא עצר אותו לפני 56... ו) מי ימנע מהפלשיתינים להכניס צבא זר לשטחם? (כמו צבא עיראק למשל...) ----------------------------------------- לגבי ערכי הימין האמיתי, כמדומני כבר הסברתי לך בדיון על החלטות בית המשפט העליון בנוגע למועמדותם של חברי כנסת. הכוונה בהקשר האקטואלי היתה, שמשום מה לתפיסתך הימין = חוסר מוסריות, והדאגה שלי לערבי הגדה נראית לך בלתי כנה. |
|
||||
|
||||
א) קוי ההגנה שציינת הוכיחו את עצמם כבלתי יעילים כנגד צבאות. עדיין, בהיותם מגובים באמצעי שמירה כגון סיורים, חיישנים וכד', ביכולתם לבלום מחבלים בודדים גם אם לא לעצור לגמרי את התופעה. ב) במקרים מסויימים הייתי מכניס כמה כפרים (כמו ברטעה המזרחית בואדי ערה שאין באמת שום הבדל בינה לבין ברטה המערבית) לתחום הישראלי מסיבות הומניטריות, גם משום שאינני רואה בגדר זו גדר גבול סופית. במקרים בהם קיים איזשהו שטח המבדיל בין הכפר הישראלי לכפר הגדתי, בצער רב הייתי מקים בו גדר. זה לא עונה כל כך על השאלה לגבי אותם ערבים ישראלים העשויים לסייע לאחיהם בגדה, ועדיין - גדר תקשה יותר על הסיוע, בהנחה שהפיקוח על מי שנכנס לישראל יהיה קפדני. ג) טרנספר מרצון (כידוע, כמו כל דבר מרצון, צריך שיהיו שניים לטנגו ואת זה ספר לי איך אתה משיג) כמובן יקל על הבעיות שבהן הפלשתינים מצויים כעת, מאחר ובמקומות שיקלטו אותם בשמחה, לא יהיו להם בעיות של פליטים והם לא יחיו שם תחת סיר לחץ. בשאר השאלות אתה מערבב בין גדר גבול סופית לבין גדר הפרדה המתקיימת כאשר צה"ל לא יצא עדיין מהשטחים והבעיה הכללית עם הפלשתינים עוד לא נפתרה. מהנדסי אוסלו היו אולי נאיביים בחשבם שיציאה מיידית מהשטחים בלא הסדרי בטחון דו צדדיים תספק שלום ובטחון (לדעתי הם גם היו נאיביים בהערכתם את נכונות כל הכוחות הישראליים בשטח לשלום כזה וידוע על איזה ראש ממשלה ששילם על כך בחייו, אבל כרגע לא ניכנס לקונספירציות). אולם מה הפתרון שלך? טרנספר מרצון - אמרנו, אין חיה כזאת, אתה משחק באשליות אם אתה חושב שיש, או להישאר שם עד שיתרגלו לרצות אותנו — את זה ניסינו כזכור 25 שנה ובגלל הכשלון של זה הלכנו על אוסלו. יש אצלי קצת עומס בזכרון, הוא עדיין גולש באינטרנט הפנימי הישן. עוד לא עבר למהיר. סתם. תזכיר לי איך בדיוק קישרת את ערכי הימין האמיתי למועמדותם של חברי הכנסת. לא חשדתי בימין בחוסר מוסריות מובנית, אבל בחלק מדובריו אני חושד בחוסר כנות, לפחות כלפי עצמם. |
|
||||
|
||||
1) הרשה לי להוסיף טיעון נוסף כנגד הגדר : הטופוגרפיה בגדה מקשה על יעילותה של הגדר, במיוחד אם זאת נבנית במערב הגדה. 2) אתה בעד גדר, כשצה"ל ממשיך לשבת מזרחה לה? לא חראם על החיילים המסכנים? 3) מעולם לא ציינתי שטרנספר מרצון הוא דרכי המדינית. רק קבלתי כנגד אותם צבועים שטוענים שהוא בלתי מוסרי, אך מוכנים להפקיר מליוני פלשתינאים מבלי להניד עפעף. 4) ערכי הימין האמיתי עלו במהלך הדיון שם. הדיונים נוטים להתפתח לרוחב ולא לאורך. 5) אני לא יודע מה החשדות שלך לגבי דוברי הימין, אך אני לא דובר ימין, וחשדת בי בחוסר מוסריות מובנית, ופקפקת בכנות דבריי. 6) מה קשר רצח רבין לשנת שמיטה? |
|
||||
|
||||
1) ובכ"ז הטופוגרפיה הזאת לא מפריעה למתאבדים. 2) הגדר זה דבר אחד ואיפה צה"ל ישב זה דבר אחר. אמרתי: היא איננה גדר גבול ונותנת פתרון זמני שגם לי מבחינות רבות הוא כואב, אבל אני לא רואה טוב ממנו כרגע. 3) הגיע הזמן שנשמע: מה דרכך המדינית. 4) תן קישורים רק לרלוונטי. למשל, איך הם קשורים לדרכך המדינית באשר לטיפול העכשווי והרצוי בנושא הפלשתיני. 5) סלח לי אם הפקפוק לא היה נכון. 6) רצח רבין בתור מעשה שאני מסרב לראות בו פעולה של עשב שוטה בודד, הגם שאינני יודע את כל הפרטים החסויים, הוא עדות אחת עד כמה בצד שלנו לא כולם צדיקים תמימים. |
|
||||
|
||||
1) נכון, והיא אפילו תעזור להם לכשתוקם הגדר. 2) זכותך לחשוב כך, לי אישית זה נראה רעיון רע. 3) כמו שציינתי פעם, אני מעוניין בהסכם שלום אמיתי, שיכלול אוטונומיה של הפלשתינאים (או מדינה מפורזת, איך שתרצו לקורא לכך), אולי בתוספת סיפוח של יישובים עוינים בקרב ערביי ישראל (רק במקרה שאלו יירצו בכך). אני מתנגד בתוקף לחלוקת ירושליים (אך יותר ממוכן לקבל את זכותם הפולחנית בה, ולתת לשלטון האוטונומי שלהם לנהל את ענייניהם המוניצפליים של הרובע המוסלמי והנוצרי) ולזכות השיבה. כרגע אני לא מוכן לפתוח במו"מ במיוחד לא עם עראפת, והתנאי שלי הוא שינויים משמעותיים במערכת החינוך ובמערכת התקשורת הפלשתינאית, שיובילו ליצירת דו - קיום, כמו גם שקט יחסי. במו"מ אמיתי אני מוכן לפשרות טריטוריאלות רחבות היקף. 4) אין לי כוח לחפש. 5) סלחתי. 6) די! נמאס! |
|
||||
|
||||
1-2) באיזה צורה אתה מתכנן מניעת פיגועים בזמן הקרוב והרחוק בתחומי המדינה? 3) ברגע שתמצא לי מישהו רציני בצד הפלשתיני שיהיה מוכן (גם בהנחה שעראפת עף מהתמונה) לדבר על התכנית שלך, אני אהיה ראשון המצטרפים אליך. 4) נוותר לך. 6) שאלת, אז רק עניתי. |
|
||||
|
||||
1+2) אין לי תוכנית לזמן הקרוב. זה לא משנה את העובדה שאני לא חושב שגדר ההפרדה היא תוכנית טובה. 3) אני מאמין שרוב העם הפלשתיני יהיה מוכן לפשרה כזו. 4) תודה. 6) נגיד... |
|
||||
|
||||
כבר אמרתי את זה במקום אחר (ובאותה הזדמנות עשיתי צחוק מעצמי, אבל נעזוב את זה כרגע) - גם חומת סין בעצמה נכשלה במילוי תפקידה. |
|
||||
|
||||
לא שאני מסכים עם השקפותיך אך אתה צודק בענין קו ההגנה. טעות קטנה בהתיחסותך לחומת סין - גם היא נפלה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |