|
הביטוי "זכויות טבעיות" נועד לבטא את הרעיון שישנן זכויות מסויימות שאינן ניתנות לשלילה, שהן מעין מתנת אלוה שניתנת לכל יילוד באשר הוא בדומה ללב, ריאות כבד ו(לפעמים) מוח.
על חלק מזכויות אלה מסכימים הכל, למשל על הזכות לחיים. על חלק אחר ניתש ויכוח, ומה רע בכך? זאת אינה מערכת של לוגיקה פורמלית בה ניתן להסיק מסקנות חד-משמעיות מאוסף האקסיומות שבחרת. כמו בויכוח על זכויות בעלי חיים, הנסיון שלכם להכניס כל מושג אנושי לסד של הגדרות-כללי דדוקציה-מסקנות מרדד את הדיון בהתעלמו מאותם מאפיינים של הרוח האנושית שאינם ניתנים לפורמליזציה. אלה אינם ספיחים מעיקים שצריך להיפטר מהם, אלא הם הם שעומדים בבסיס העניין כולו.
גילית מאמינה שהזכות ללדת היא זכות טבעית, אתה אולי לא מאמין בכך, אבל אני לא חושבת שהבעיה היא במושג "זכויות טבעיות" עצמו אלא בתחומי ההחלה שלו, וזה ויכוח לגיטימי גם אם לא בר הכרעה.
|
|