|
||||
|
||||
מידע חסר משמעות - הרי אחוז הבנות הניגש לבחינות הבגרות הריאליות מלכתחילה קטן באופן משמעותי מאחוז הבנים הניגש אליהן. הרי לו האחוז היה משתווה (ז''א, אחוזים זהים מקרב הבנות ומקרב הבנים היו ניגשים לבגרויות ריאליות), לא היו הבנות עוברות את הבנים בביצועיהן. |
|
||||
|
||||
אני יוצא בקריאה נרגשת לבחורות הריאליות הנפלאות - תנו לגברים האינטליגנטים צ'אנס! יש גברים שיעריכו את מוחכן באותה מידה, ואף יותר, מאיברים יותר בולטים בגופיכן. אל תתפשרו על פחות! |
|
||||
|
||||
כלומר, אתה מעדיף את, למשל, בטאון המתמטיקאיות מאשר את פלייבוי? |
|
||||
|
||||
אני מצטערת להודיע לך אבל בנות ריאליות או שלאולם לא מוצאות גבר חכם (כי הוא בוהה בפה פעור בשדיים של החברה הכוסית שלהם) או שלא מחפשות אותו (כי הן בוהות בפה פעור בשדיים של חברה שלהן). |
|
||||
|
||||
יתכן שכדאי להן לא להסתובב עם חברות נדיבות-שדיים, אם כך. ולו הייתי בת ריאלית, הייתי נעלבת עד עמקי נשמתי מההנחה המובלעת, כאילו בחורה ריאלית אינה יכולה להיות מושכת ונדיבת-שדיים בעצמה. וכגבר (נגיד) חכם, אני נעלב מן הרמיזה, כאילו גברים חכמים בוהים בפיות פעורים בשדיים של נשים. |
|
||||
|
||||
אתה בטח גם נעלב מהרמיזה שהשמש זורחת בבוקר. |
|
||||
|
||||
קוקוריקה,עורא ריקא. (למה שכליל יפספס רמז כזה?) |
|
||||
|
||||
לו הייתי שמש - הייתי נעלב, שכן ידוע לכולם: כדורנו הסובב. |
|
||||
|
||||
בגלל זה אלו בנות ריאליות - הן (אנחנו?) מספיק ריאליות כדי לא להעלב מהנחות מובלעות דביליות. |
|
||||
|
||||
זאת היתה גם המחשבה הראשונה שלי, אבל במאמר מודגש שגם במספר יח''ל קטן יותר ציוני הבנות עולים על ציוני הבנים, ולפחות במתמטיקה, כולם ניגשים למבחן זה או אחר. |
|
||||
|
||||
כן, אלא מה, שלבגרות ב-5 יחידות נדחפים גם בנים שאינם מסוגלים להשיג ציון גבוה (עבדכם הנאמן, למשל), ובכך מורידים את הממוצע לבנים, בעוד שליחידות הנמוכות הולכות גם בנות שהיו יכולות להוציא ציונים נאים ב-5 יחידות, ובכך הן מעלות את הממוצע שלהן גם שם. ועכשיו, האם נוכל להפסיק סוף סוף עם הרעיונות הדביליים לפיהם צריך להתאים את לימודי המתמטיקה לבנות (כולל, ר"ל, יצירת כיתות נפרדות לבנים ובנות) - או שמא נדלג ישר לטענה שצריך להתאים את הלימודים לבנים המקופחים? |
|
||||
|
||||
ועם זאת, בירושלים, בית הספר התיכון שמשיג את התוצאות הגבוהות ביותר במתמטיקה (אני לא בטוחה בנוגע לשאר המקצועות הריאלים) הוא תיכון ''פלך'' - תיכון דתי לבנות בלבד. |
|
||||
|
||||
פלך גם משיג (או לפחות השיג כשאני עוד קראתי דברים כאלה) את אחוזי הזכאות לבגרות הגבוהים ביותר בעיר - אם אני זוכרת נכון זה היה משהו כמו 99%. אני לא יודעת אם זה אומר משהו. |
|
||||
|
||||
אולי זה לא אומר כלום, אולי זה אומר משהו על איכות ההוראה שם, ואולי זה מעיד על חומרת הסנון בדרך. |
|
||||
|
||||
אני יודעת. כנראה שזה קשור (גם) לסינון, אבל בהתחשב בעובדה שפלך אף פעם לאהיה אופציה מבחינתי (כי זה בי''ס דתי), אני לא יכולה להיות בטוחה. נראה לי שברוב בתי הספר שמובילים בדירוגים האלה זה קשור לסינון. |
|
||||
|
||||
לא מדוייק, עייני בהמשך הכתבה ותראי את הנתונים המספריים (הקישור בגוף הידיעה). מתוך סה"כ הניגשים לבחינות ברמה מוגברת (28080) כ- 45% (12540) הן בנות וכ- 55% (15540) הם בנים, כך שהפער הולך ומצטמצם ואינו כל-כך משמעותי. |
|
||||
|
||||
תודה. לצערי אין באפשרותי להיכנס לקישורים של ynet, כיוון שבתור תושבת חו"ל הכניסה לאתר כרוכה בתשלום (ולא, זה לא מספיק חשוב בשביל שאני אתחיל למחוק את כל הקוקיז או בשביל להתחיל לעקוף דרך כל מיני פרוקסי סרברז, תודה). אני תהיתי מהו אחוז הבנות הנבחנות ב-5 מקרב הבנות הניגשות לבגרות באופן כללי, ולא מקרב כלל הנבחנים ב-5, בדיוק בגלל הסברה שהעלה דובי - בנים רבים יותר ניגשים ל-5 גם אם ביצועיהם יכולים היו להיות טובים יותר ב-3 יחידות. יצא לי ניסוח מסורבל. שוב - עם דוגמא: אם 45% מכלל הנבחנים ב-5 הם בנות, אבל 90% (סתם לצורך ההמחשה) מכלל תלמידי התיכונים הם בנות, הרי ש-45% מכלל הנבחנים זה בהחלט אליטה נבחרת של מוחות נשיים מתימטיים מבריקים. |
|
||||
|
||||
אני מקווה שאנחנו מסכימים לפחות שכלל תלמידי התיכון מתחלקים בערך חצי-חצי, לא? |
|
||||
|
||||
לא בכיתות הגבוהות. בעולם כולו אחוז הבנות עובר את אחוז הבנים בכיתות הגבוהות, ואני מנחשת שגם בארץ. בנוסף, הרי שגם הסטיה הקטנה של 45%-55% המתוארת בכתבה מספיקה כדי לעוות לחלוטין את התוצאות. |
|
||||
|
||||
רמה מוגברת - האם מדובר בחמש יחידות דווקא או ארבע-לפחות? גם אני, כנגה, מאותגר-ynet-ית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |