|
||||
|
||||
בתיאוריה בטח אפשר היה לארגן להם הצבעה יום-יומיים קודם, אבל בפועל זה בטח מסורבל. |
|
||||
|
||||
כפי שציין הגלובלי, היה ניתן להתארגן מראש, פעילות מהסוג הנ"ל היא בד"כ מתוכננת, אבל יש פה כמה בעיות. לוח הזמנים להצבת מארבים ולהוצאת סיורים אמור להשמר בסוד ואפילו החיילים מקבלים התראה של שלושה ימים מראש בלבד. כמו כן מארבים עשויים להמשך זמן רב, לפעמים שבוע ויותר, ולפעמים יש התראה חמה ומוציאים פעילות מיד. הפתרון המועדף הוא שני מועדי הצבעה בהפרש של 7-10 ימים ועל המפקדים לדאוג שאף חייל לא יהיה בפעילות מבצעית בשני התאריכים הנ"ל. מצד שני זה דורש הערכות לוגיסטית כפולה (הייתי פעם קצין קלפי, זאת חתיכת התארגנות לוגיסטית) ועדיין יש אפשרות שחייל שאמור להצביע במועד השני יוקפץ לארוע חרום ולא יוכל להצביע. לפי זכרוני, החיילים שלא זכו להצביע לא התמרמרו על כך יותר מדי וזה לא נראה להם פגיעה קשה בזכויותיהם יותר מאשר הפגיעה הרגילה של הצבא בזכויותיו של כל חייל. |
|
||||
|
||||
תודה. ההצעה שלך לקיים שני מועדים נראית לי טובה על פניה, אבל אני הייתי מציע לערוך רישום של כל מי ש*יכלו* להצביע במועד הראשון ולמנוע מהם להצביע במועד השני, כדי למנוע מצב שבו איש לא בא להצביע במועד הראשון, ואז המפקדים נמצאים במלכוד. זה מביא אותי למה שמפריע לי בהצעתך, והוא הטלת האחריות הנוספת על המפקדים, מבלי להגדיר בדיוק מה היא כוללת. לדעתי חשוב מאד שבחוקי הבחירות יהיה מקום מינימלי לפרשנות ולשיקול-דעת. הפגיעה בחיילים ספורים שבנסיבות שנראות סבירות נמנע מהם להצביע נראית גם לי נסבלת, למרות מראית-העין. העניין שלי בנושא הצבעת החיילים נובע מהרצון שהחוק יבטיח שהממשלה או שר הבטחון או מפקדי הצבא לא יוכלו למנוע בפועל מקבוצות גדולות של חיילים להצביע. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |