|
||||
|
||||
מאחר ואינני יודע אם אתה אותו אלמוני שתקפתי בשבוע שעבר או לפני שבועיים, קשה לי לענות לך. את שר הטבעות, מודה ומתוודה, עוד לא יצא לי לראות. מה שאמרתי על היהודים כולל באיזה מקום גם אותי. קצת ביקורת עצמית מותרת, לא? אפילו ישעיהו הנביא אמר משהו בסגנון "בתוך עם טמא שפתיים אנוכי יושב". אז הוא היה אנטישמי? ומה שכתבתי לגבי האלמוני התייחס לשאלה מתי ישתנה האופי (אם אני אכתוב הנפש אקבל מן הסתם ירייה של נויירונים מטיפוס C מכיוונו של דובי) היהודי, והבאתי את יציאת האלמוני כאחד מדברים היפותטיים שיקרו לפני כן. האם אתה מוכן להכחיש, לפני שאתה מאשים אותי בהתקפה אנטישמית? אני בכל אופן מוכן להחליף את האפשרות ההיפותטית הזאת באפשרות אחרת: יום לפני שהאופי הכללי שלנו כעם שדוחה עבודה שחורה ישתנה, דובי יבין את מושג הנפש. |
|
||||
|
||||
כמעט כל הפרשנים המסורתיים טוענים שישעיהו נענש על השמצה זו. |
|
||||
|
||||
זה נובע מחוסר היכולת שלהם לעכל ביקורת עצמית כזאת עד הסוף, סוג של עלבון לכבוד ולאגו המחייב איזושהי הענשה רטרואקטיבית לפחות, באמצעות הפרשנות, ונובע גם מהרצון החינוכי שלא לעודד יותר מדי "ישעיהוים" חדשים. אבל אסמכתא בתנ"ך שישעיהו נענש — אני לא מוצא. |
|
||||
|
||||
הניתוח המעמיק שלך מסתמך על היכרות אישית? על כל פנים, זוהי דרכם לפרש את ה"חטא" וה"עוון", שבגינם הגיע השרף גחלת בפיו. |
|
||||
|
||||
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |