 |
"בשהיו לו בנים שכבר קיים מצוות פריה ורביה אבל אם לא קיים חייב לבעול בכל עונה עד שיהיו לו בנים" (אישות טו א) N בנות ואין בנים מחייב המשך בעילה.
"אף על פי שקיים אדם מצוות פריה ורביה הרי הוא מצווה שלא יבטל מלפרות ולרבות שכל המוסיף נפש מישראל כאילו בנה עולם" שם טז (ויש לשים לב שאדם=גבר כי "האיש מצוה על פריה ורביה אבל לא האשה")
"כל מי שהוא מבטל פריה ורביה מעלי עליו הכתוב כאילו שופך דמים" (מדרש בראשית לד)
אז אני מבין:
א. הגבר מחויב לפרות ולרבות
ב. בן הוא תנאי הכרחי לקיומה של המצווה
ג. בן ובת הם תנאי מינימום לקיום המצווה
ד. אם יש סיבות אוביקטיביות שמונעות המשך בעילה וקוים כבר המינימום, יש קרדיט על קיום המצווה
ה. פריה ורביה איננה מוגבלת בכמות אלא יש חובה להמשיך אותה כל עוד כוחו במותניו
ו. כל הדיון בין אביב וגילית הוא די הזוי בגלל נקודת המוצא השונה שלהם - אין זכות הורות אלא חובת הולדה
|
 |