בתשובה לeasy, 17/12/02 18:36
אוי. אולי זה משהו חדש? 114155
אני השתמשתי באופציה הזו פעם אחת: בשתי קניות גדולות של רהיטים (מאותו עסק), כאשר נדרשתי לשלם מראש ולקוות שהעסק לא יפשוט רגל. היתה לי תקווה (תמימה? אשמח מאוד לדעת) שאם אכן הוא יפשוט רגל, אוכל להורות לחברת האשראי להפסיק את התשלומים. עכשיו כשאני חושב על זה, אם חברת האשראי מעבירה מיד לעסק את התשלום, ורק מחייבת אותי בתשלומים, יש להניח שהתקווה הזו אכן היתה תמימה. באסה, גם הסתכנתי וגם סתם שילמתי ריבית.
אוי. אולי זה משהו חדש? 114184
אכן כך.
עסקת תשלומים ביוזמת העסק (10 תשלומים שווים ללא הצמדה וללא ריבית) מאפשרת לך להפסיק את התשלומים אם העסקה לא יצאה אל הפועל.
עסקת קרדיט (ע"י חברת האשראי) לא ניתנת לביטול.
ההבדל הוא, שבמקרה הראשון בעל העסק מעביר הודעות חיוב לחברת האשראי פעם בחודש כמספר התשלומים והיא משלמת לו אותם מידי חודש ומחייבת את הלקוח. במקרה השני, חברת האשראי משלמת לבעל העסק בפעם אחת ורואה בכך הלוואה ללקוח, אותה הוא מחוייב להחזיר בלי שום קשר לביצוע העסקה.
אוי. אולי זה משהו חדש? 114185
כתיבת מכתב מנומק ומנומס לחברת האשראי שטוען שהעסקה האמורה לא בוצעה במלואה, תוך כדי הסבר לסיבות אי ביצוע העיסקה, יכולה לגרור את ביטול תשלומי הקרדיט (בלי לקבל החזר על התשלומים שבוצעו).
אוי. אולי זה משהו חדש? 114196
שווה לנסות, להפסיד אי אפשר בכל מקרה.
אני זוכר שבתקשורת התפרסמו מספר סיפורים מהסוג הזה והתשובה שנתתי הגיעה משם.
אוי. אולי זה משהו חדש? 114333
ניסיתי והצלחתי, רק שהיה מדובר בחברה שבאמת פשטה את הרגל בלי לבצע את העיסקה, וגם אז, זה היה נתון לשיקול דעתה של חברת כרטיס האשראי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים