|
||||
|
||||
ב. בימים רחוקים שבהם עבדתי במרכז לדיסלקטים, הגיע ילד בכיתה ד' נדמה לי, שלמד בבית ספר פתוח או דמוקרטי. השיטה היתה שהילדים בוחרים לאילו שיעורים להיכנס ולאילו לא (בשם הדמוקרטיה והבגרות הנפשית). הילד האמור, שהיה עם מנת משכל תקינה, לא ידע לקרוא, לא משום שהיה דיסלקטי, אלא משום שמעולם לא טרח להיכנס לשיעורי קריאה המשעממים. |
|
||||
|
||||
למדתי בבית ספר פתוח במשך כמעט שנתיים. היו מקצועות שכאשר הגעתי לבת ספר רגיל עברתי אותם והיו מקצועות שהייתי במרחק של כמעט שנתיים. לקח לי בסביבות החצי שנה להשלים פערים, אשר פערי האנגלית שלי הושלמו רק לאחר שנים נוספות. בעיקר בזכות האינטרנט - קריאה - ושיחות אם דוברי אנגלית - דיבור - אולם עד היום כאשר אני מתחיל לדבר אנגלית בשלוש דקות הראשונות אני שובר שיניים ואז איזה כפתור בראש משתחרר ואני מדבר בחופשי כמעט כמו בעברית. |
|
||||
|
||||
גם אני מדבר אנגלית חופשי, אבל אף אחד לא מבין מה אני אומר. |
|
||||
|
||||
היות ובעובדה שלי חלק מהעבודה הוא דיבור באנגלית חובה שיבינו אותי מה שאכן קורה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לא, אני ישראלי, השם נשמט. המזל הגדול הוא שהם לא מבינים אחרת ישר היו יודעים שאני מדבר שטויות גמורות. המח שלי לא מסוגל להתרכז בדיבור אנגלית ועיבוד תוכן הדברים במקביל. לא שבעברית המצב הרבה יותר טוב. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |