|
אכן הדגש הוא על הפשטות.
אין תחליף לציון המספרי כמו שאין תחליף למספריות הכסף בארנק שלנו. לחזור לחוות דעת מסורבלות של מורים שונים ומשונים (שאומרות מה ולמי בדיוק?), זה הגיוני בערך כמו לחזור לשיטת שכר החליפין.
האם אין אפשרויות נוספות לפעילויות עליהן ניתן לתת ציון? האם רק עבודות ומבחנים הם אופציה? מה עם האפשרות של להכניס (בנוסף ולא במקום) את תרבות הדיון לבתי הספר? למה שהתלמידים לא ידברו אחד עם השני (בהנחית המורה כמובן) על החומר הנלמד? יש יותר מדי תלמידים בכיתה? בשביל זה אנחנו חיים בשנות ה-2000, מחשבים מאפשרים גם דיון המוני. הייתי ממליץ הן לאונ' והן לבתי הספר לחייב פעילות שכזאת. איך לחייב? ע"י ציונים כמובן (כן, כן, ציונים מספריים). עוד לא ראיתי את השיטה הזאת מיושמת (לא בבתי ספר ולא באונ') למרות שהיא מאוד פשוטה לישום.
|
|