בתשובה להעלמה עפרונית, 13/12/02 17:16
113023
באונ' הקשר בין "ידע תאורטי" ו"כישרון כמורה" ברור הרבה יותר. ברור שכל הפרופסורים ורוב המתרגלים שולטים היטב בחומר ובמה שסביבו, ובכל זאת רק מעטים ובודדים הם גם מורים טובים, שיודעים להציג את הנושא אותו הם מלמדים, לא בצורה "מעניינת" (חסר משמעות), אלא פשוט ברורה.

והסיבה שדווקא לך אני עונה, היא בגלל השאלה הזו:
כדי להיות מורה מחליפה, לא צריכים תעודת הוראה?
לא 113072
הרמתי טלפון, דיברתי עם אחת המורות, אמרתי לה שהחל מספטמבר אני פנויה. היא רשמה את המספר ואמרה שתתקשר בהזדמנות.

תעודת הוראה? אפילו ראיון לא עשו לי. שלא לדבר על שיחת נהלים בסיסית של מה מותר ומה אסור לי לעשות.
הייתי ממש המומה מחוסר האחריות המשווע, אבל אמא אמרה שזה בטח בגלל שמכירים אותי, ויודעים עם איזה ניסיון אני מגיעה.
נתתי לעצמי להנות מהספק, עד שגיליתי שלאף אחד מהמחליפים האחרים לא עשו ראיון או שיחת נהלים.
יותר מזה? אחרי כמעט שלושה שבועות בהם הייתי בבית ספר לא מעט, המנהלת קראה לי "מיכל" (ולא קוראים לי ככה, גם לא בעולם האמיתי).

המנהלת! שלושה שבועות מסתובבת לה ילדה בין הרגלים, אחראית על 30 ילדים, והיא לא טורחת אפילו לבדוק מ'ניינים איתה.שלא לדבר על "רשימת הדברים שאסור לך לעשות" (שהיא הרבה יותר ארוכה ממה שחשבתי שהיא ראויה להיות) אני, בתור בחורה בת 17 שהייתה אחראית על ילדים ישבתי יותר על העורק של החבר'ה שלי הרבה יותר מרוב לחץ שיקרה משהו לילדים
אחלה ביה''ס. 113081
תנסי סתם בשביל הקטע לחטוף את כל התלמידים ולמכור אותם לעבדות באיראן.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים