|
||||
|
||||
האנטישמי אינו קם על הבוקר ומחליט להפיץ דברי שטנה ועלילות דם על יהודים. האנטישמי מאמין שהוא הולך לספר לעולם את *האמת* על היהודים. דבריו של האנטישמי, הגזען, השוביניסט הפנאטי וכו' הם האמת שלו, ציפור הנפש שלו. אין כל אפשרות לשכנע את האנטישמי לקרוא ספרים על תולדות עם ישראל או מסמכים בדוקים כאלה ואחרים כדי שיווכח בטעותו. כל דיון פומבי אתו רק משמש לו במה להפצת האמת שלו. יש רק ברירה אחת: לראות בו אויב. מדינת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה לשבת בחיבוק ידיים שעה שאויב מפיץ כאן את האמת שלו נגדה. גם אם נניח שרוב הישראלים לא יקנו את האמת של בכרי, הרי סביר שרבים מאוד מקרב יותר ממיליון ערבים במדינה לא יצפו בסרט זה בעיניים ביקורתיות (כפי שאולי ירצה בילינסקי) אלא יקנו את הדברים המוצגים על המסך כמות שהם. יש לנו מגבלות. אין אנו יכולים למנוע את הפצת הסרט באירופה, שם צריך לנהל נגדו מלחמת בלימה הסברתית. אולם בתוך המדינה עצמה אין להקל על האויב להפיץ את האמת שלו בקרב אזרחינו. זיהום תרבותי משול בהקשר זה לזיהום אקולוגי - כשאתה מניח למישהו לזהם את השטח הוא מזדהם. כשם שהאירופים אחראים לנקיון הנהרות אצלם כך אנחנו אחראים לניקיון אלה שלנו. אם האירופים היו מניחים לבכרי לזהם את התמזה, הריין והרון, אין זאת אומרת שאנחנו היינו צריכים להגיד נואש, ולהניח לו לזהם את הירקון (שלמרבה הצער די מזוהם ממילא). |
|
||||
|
||||
או אנטי-יהודי. או אפילו אנטי-ישראלי. הוא איש שהביא עדויות מהלחימה בג'נין. אין בסרט, למיטב הבנתי, כל הסתה. אין בסרט קריקרטוריזציה של היהודי באשר הוא יהודי, או של הישראלי באשר הוא ישראלי. יש בסרט תיאור לא-מאוזן, שחלקו שקרי, של הלוחמה בג'נין. מצד שני, גם את הודעות דובר צה''ל ניתן לתאר כ'תיאור לא מאוזן, שחלקו שקרי, על הלוחמה בג'נין'. |
|
||||
|
||||
קרא שוב את הפסקה הראשונה, האנטישמי מוצג שם רק כסוג של אויב הציבור, מניתי שם גם את הגזען, השובניסט וכו'. זה היינו הך מבחינתי אם בכרי פועל מתוך אמונה אנטישמית, גזענית, לאומנית פלסטינית, מוסלמית או השד יודע מה. |
|
||||
|
||||
מי שגזען, שוביניסט לאומי ופנאט הם חלק מהמגיבים כאן, שאוטומטית מחליטים שסרט על כאבי המלחמה הוא הסתה לרצח. |
|
||||
|
||||
מי שפנאט וקיצוני כאן הוא זה שלא כואב לו על סרט שמכפיש את ישראל ומשקר גלויות. ולמעשה אף תומך בהצגת סרט כזה משום שהוא חלק ממאבק פוליטי ואף צבאי בכיבוש (ולמעשה בישראל) שאתה תומך בו. רק אדם שנמצא באחד מקצוות השוליים יכול להרגיש כך ולחשוב כפי שאתה חושב. ולא משנה עד כמה אתה חושב שאתה צודק |
|
||||
|
||||
כואב לך לראות משהו שמכפיש אותך? כמה רגיש אתה. ועוד אומרים שאנחנו השמאלנים יפה-נפש. אני תומך בהצגת הסרט כי אני תומך בחופש הביטוי. אל תכניס לי מלים לפה. אני מאמין שזכותי לראות את הסרט לפני שאקבע את דעתי עליו. אני מאמין שזו זכותו של כל אזרח בישראל. אני מאמין שאילו היה הסרט אמיתי לגמרי, היה לי הרבה יותר כואב לראות אותו. אני איני מקבל את אמיתות או שקריות הסרט מראש, בניגוד לכולכם. באותה מידה איני מקבל מראש את אמיתות כל דבר שאומר אריק שרון / דובר צה"ל / ד"ר צנגן / דוביכורדי / אדון חרדון. אם זה עושה אותי 'קצה שולי', אז חבל מאוד שהחברה בישראל הגיע למצב שבו התמיכה בדמוקרטיה ובחופש הביטוי היא 'קצה שולי'. |
|
||||
|
||||
לא קראתי שתי מילים רצופות ממה שכתבת. רטוריקה בסגנון מרתין לותר קינג לא מרגשת אותי |
|
||||
|
||||
זאת בניגוד למר חרדון, שאמנם אינני מסכים עם טיעוניו אבל הוא לפחות טורח לקרוא מה שאני כותב. ואגב, אני נרגש ונפעם להיות מושווה למרטין לותר קינג, אחד מלוחמי החופש החשובים של המאה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
והלא זו רטוריקה אנטישמית שאתה משתמש בה. |
|
||||
|
||||
אנחנו חיים בעידן ה"ספינים", אז, בבקשה, be my guest. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |